Lewy baner

Gra i grywalizacja w kulturze XXI wieku

Gra i grywalizacja w kulturze XXI wieku

Pobierz

Książka w wersji elektronicznej (plik pdf)

Redakcja: Monika Szabłowska-Zaremba

Stron: 236
ISBN: 978-83-8288-059-5
Rok wydania: 2022

 

 

Spis treści


Monika Szabłowska-Zaremba: Przedmowa


Po pierwsze: Edukacja
Katarzyna Prażmowska-Bartoszek: Jak skutecznie „odkurzyć” stare planszówki? Granie w gry i tworzenie gier, czyli o roli grywalizacji w praktyce nauczycielskiej – wskazówki praktyczne
Nicola Agier: Na tropie krakowskich regionalizmów gra miejska jako narzędzie edukacji regionalnej na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej
Krzysztof Jasiński, Agnieszka Kopacz: Edukacyjne escape roomy jako metoda pracy na lekcjach języka polskiego i matematyki
Dawid Kowalczyk: Edukacyjne aspekty gier komputerowych w nauczaniu historii. Praktyczne wykorzystanie gry komputerowej Hearts of Iron IV na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej
Monika Olędzka: Wykorzystanie gier terenowych i wirtualnych o miastach partnerskich w nauczaniu Polaków i polonii kanadyjskiej


Po drugie: Media
Karina Czepiec-Veltzé, Wojciech Kułaga: Show warte więcej niż bezpieczeństwo? Szkodliwe elementy grywalizacji w programach telewizyjnych na przykładzie Top Model
Adam Jankowiak: Morderczy turniej jako metafora problemów współczesnego społeczeństwa. Casus serialu Squid Game
Kinga Skowron: Wpływ muzyki na doświadczanie wirtualnych światów przez odbiorców gier RPG w kontekście zjawiska intermedialności


Po trzecie: Historia
Damian Michał Szewczyk: Wirtualny świat gier jako źródło propagowania wiedzy historycznej wśród społeczeństwa – na przykładzie gry World of Tanks
Jagoda Kościelniak: Obraz Słowiańszczyzny w grach strategicznych z serii Age of Empires, Sid Meier’s Civilization i Total War


Po czwarte: Kultura
Aleksandra Chlipała-Zug: Groza wciągających światów. Wokół motywu gry w zbiorze opowiadań Sępy Roberta Cichowlasa i Jacka M. Rostockiego
Krystian Mularz: Gry cyfrowe jako czynnik integrujący społeczeństwo – przykłady więzi społecznych w wybranych wspólnotach gamingowych


Po piąte: Prawo

Michalina Duda-Hyz: Reglamentacja działalności hazardowej w Polsce – w poszukiwaniu intencji prawodawcy
Noemi Zaremba: Prawnoautorski status gier komputerowych w polskiej i międzynarodowej przestrzeni normatywnej 

 

0595

Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także: