Lewy baner

Relacja wychowawcza. Rozumienie, modele, propozycja.

Relacja wychowawcza. Rozumienie, modele, propozycja.

39,00 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

Marek Jeziorański
ISBN: 978-83-8288-013-7
Stron: 250
Format: B5
Rok wydania: 2022


Spis treści
Wstęp

Rozdział I. Relacja wychowawcza i perspektywy jej ujęć
1.Relacja
1.1. Definicja relacji
1.2. Struktura relacji i jej rodzaje
2.Relacja wychowawcza - ujęcie dedukcyjne
2.1. Uzasadnienie wyboru przesłanek pedagogicznych
2.2. Przesłanka antropologiczna
2.3. Przesłanka teleologiczna
2.4. Wniosek
3.Relacja wychowawcza - ujęcie indukcyjne
3.1. Pierwszy zbiór danych i ich interpretacja
3.2. Wniosek 1
3.3. Drugi zbiór danych i ich interpretacja
3.3.1. Pojetyczne (wytwórcze) rozumienie relacji wychowawczej
3.3.2. Sympojetyczne (współtwórcze) rozumienie relacji wychowawczej
3.3.3. Autopojetyczne (samotwórcze) rozumienie relacji wychowawczej
3.3.4. Integralne rozumienie relacji wychowawczej
3.4. Wniosek 2
4. Struktura relacji wychowawczej
4.1. Podmiot relacji wychowawczej
4.2. Przedmiot i narzędzie relacji wychowawczej

Rozdział II. Modele relacji wychowawczej
1. Uściślenia terminologiczne
2. Uwarunkowania historyczne
2.1. Archetyp relacji wychowawczej
2.2. Pierwsze próby naukowego opisu relacji wychowawczej
3. Główne modele relacji wychowawczej
3.1. Relacja wychowawcza jako "pierwotne wydarzanie się" (ursprüngliches Geschehen) Ernsta Kriecka
3.2. "Relacja pedagogiczna" (pädagogischer Bezug) Hermana Nohla
3.3. Relacja wychowawcza jako "stosunek dialogiczny" (dialogisches Verhältnis) Martina Bubera
3.4. "Stosunek wychowawczy" (erzieherisches Verhältnis) Friedricha W. Krona
3.5. Relacja wychowawcza jako "relacja rezonująca" (Resonazbeziehung) Hartmuta Rosy
4. Klasyfikacje relacji wychowawczej
4.1. Ze względu na rodzaje korelatów
4.2. Ze względu na specyfikę przyporządkowania
4.3. Ze względu na cel

Rozdział III. Trójpodmiotowy model relacji wychowawczej
1.Dotychczasowe modele relacji wychowawczej
1.1. Jednopodmiotowy model relacji wychowawczej
1.2. Dwupodmiotowy model relacji wychowawczej
1.3. Bezpodmiotowy model relacji wychowawczej
2. Źródła inspiracji dla trójpodmiotowego modelu relacji wychowawczej
2.1. Okres do samodzielności naukowej pedagogiki
2.2. Okres samodzielności naukowej pedagogiki
3. Struktura trójpodmiotowego modelu relacji wychowawczej
3.1. Podmioty relacji wychowawczej
3.1.1. Podmiot "Ty"
3.1.2. Podmiot "Ja-wołające"
3.1.3. Podmiot "Ja-(po)wołane"
3.2. Relacje między podmiotami
3.2.1. Bezpośrednia zewnętrzna relacja wychowawcza
3.2.2. Pośrednia zewnętrzna relacja wychowawcza
3.2.3. Pośrednia wewnętrzna relacja wychowawcza
3.2.4. Bezpośrednia wewnętrzna relacja wychowawcza
3.3. Cele relacji wychowawczej
3.3.1. Cel ogólny
3.3.2. Cele etapowe
3.3.2.1. Cel bezpośredniej zewnętrznej relacji wychowawczej
3.3.2.2. Cel pośredniej zewnętrznej relacji wychowawczej
3.3.2.3. Cel pośredniej wewnętrznej relacji wychowawczej
3.3.2.4. Cel bezpośredniej wewnętrznej relacji wychowawczej

Rozdział IV. Praxis relacji wychowawczej
1. Fundamentalna perspektywa metodyczna
2. Narzędzia w relacji wychowawczej - fakty wychowawcze
2.1. Miejsce i znaczenie narzędzi w relacji wychowawczej
2.2. Rodzaje faktów wychowawczych
3. Specyfika praxis w odniesieniu do podmiotów relacji wychowawczej
3.1. Praxis wychowawcy "Ty"
3.1.1. Zasada fizycznej obecności
3.1.2. Zasada zbliżenia
3.1.3. Zasada amatorstwa
3.1.4. Zasada prowadzenia
3.1.5. Zasada źródłowych relacji w rodzinie
3.2. Praxis "Ja-wołającego"
3.2.1. Zasada obudzenia .
3.2.2. Zasada kairoagogicznego przeżywania czasu
3.3. Praxis "Ja-(po)wołanego"
3.3.1. Zasada akceptacji obrazu
3.3.2. Zasada re-kreacji
4. Specyfika praxis w odniesieniu do narzędzi relacji wychowawczej
4.1. Fakty wychowawcze z grupy physis
4.2. Fakty wychowawcze z grupy ethos
4.3. Fakty wychowawcze z grupy logos

Zakończenie
Bibliografia
Spis schematów
Summary
Zusammenfassung
Indeks osobowy

9788382880137

Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także: