Lewy baner

#"Nie głos, ale słowo..." 3. Wychowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu - nowe wyzwania dla rodziców i specjalistów

#"Nie głos, ale słowo..." 3. Wychowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu - nowe wyzwania dla rodziców i specjalistów

10,00 zł
Brutto
Ilość

red. Kazimiera Krakowiak, Amelia Dziurda-Multan
ISBN:
978-83-7702-491-1
Stron: 276
Format: B5
Rok wydania: 2012


SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

I. PROGRAMY I EFEKTY OPIEKI LOGOPEDYCZNEJ

Agnieszka DŁUŻNIEWSKA, Gesty i słowa - ich rola w realizacji funkcji języka i w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej i językowej u niesłyszących i słabosłyszących

Ewa MUZYKA-FURTAK, Program pracy z dzieckiem niesłyszącym, czyli o czym powinien pamiętać logopeda

Renata KOŁODZIEJCZYK, Kompetencje językowe dzieci niesłyszących rozpoczynających edukację szkolną

Marzena KLACZAK, Monika WIDULIŃSKA, Kompetencje komunikacyjne dziecka z wadą słuchu a jego poziom zdolności twórczych

Anita LORENC, Samogłoski w wymowie dzieci z uszkodzeniami narządu słuchu

Marianna KRAWIEC, Dorota DAŃSKA, Edukacja dzieci z głębokimi ubytkami słuchu w szkole podstawowej - bajki, legendy, lektury szkolne

Jolanta PANASIUK, Maria Marta KACZYŃSKA-HAŁADYJ, Problemy diagnozy i terapii sprzężonych zaburzeń mowy u dziewczynki z zespołem poróżyczkowym


II. ROLA RODZINY W REHABILITACJI DZIECI Z USZKODZONYM SŁUCHEM

Grażyna GUNIA, Rodzice partnerem w terapii logopedycznej dziecka z wadą słuchu

Jolanta GROMADA, Związek słyszących dzieci niesłyszących rodziców ze środowiskiem osób niesłyszących na przykładzie rodziny

Jolanta BARAN, Poradnia i szkoła w systemie wsparcia dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu oraz ich rodzin

Józef STACHYRA, Rola psychologa w rewalidacji osób z uszkodzonym słuchem

Elżbieta Maria MINCZAKIEWICZ, Prawidłowo funkcjonujący słuch i pełna radości aktywność zabawowa jako istotne predykatory stymulujące rozwój mowy i języka u dzieci z uszkodzeniami neurologicznymi w wieku od 0 do 5 lat


III. OSOBY NIESŁYSZĄCE I ICH KOMPETENCJE

Marta KORENDO, Jak niesłyszący piszą o sobie? Analiza przykładów

Alina MACIEJEWSKA, Świat ukryty za słowami. Definiowanie wyrazów przez studentów z uszkodzonym słuchem

Amelia DZIURDA-MULTAN, Kompetencje językowe gimnazjalistów z głębokim uszkodzeniem słuchu

Marcin BIAŁAS, Nabywanie kompetencji pojęciowej przez dzieci niesłyszące

Wojciech TURSKI OMI, Wykorzystanie systemu językowo-migowego w katechezie dzieci i młodzieży niesłyszącej

Ewa DOMAGAŁA-ZYŚK, Kompetencje wzrokowe osób niesłyszących i możliwości ich wykorzystania w zakresie nauczania języków obcych

Kazimiera KRAKOWIAK, Szanse i wyzwania dla osób niesłyszących i słabosłyszących w wejściu na rynek pracy

Noty o autorach

9788377024911
5 Przedmioty

Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także: