
#"Nie głos, ale słowo..." 3. Wychowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu - nowe wyzwania dla rodziców i specjalistów
red. Kazimiera Krakowiak, Amelia Dziurda-Multan
ISBN: 978-83-7702-491-1
Stron: 276
Format: B5
Rok wydania: 2012
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
I. PROGRAMY I EFEKTY OPIEKI LOGOPEDYCZNEJ
Agnieszka DŁUŻNIEWSKA, Gesty i słowa - ich rola w realizacji funkcji języka i w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej i językowej u niesłyszących i słabosłyszących
Ewa MUZYKA-FURTAK, Program pracy z dzieckiem niesłyszącym, czyli o czym powinien pamiętać logopeda
Renata KOŁODZIEJCZYK, Kompetencje językowe dzieci niesłyszących rozpoczynających edukację szkolną
Marzena KLACZAK, Monika WIDULIŃSKA, Kompetencje komunikacyjne dziecka z wadą słuchu a jego poziom zdolności twórczych
Anita LORENC, Samogłoski w wymowie dzieci z uszkodzeniami narządu słuchu
Marianna KRAWIEC, Dorota DAŃSKA, Edukacja dzieci z głębokimi ubytkami słuchu w szkole podstawowej - bajki, legendy, lektury szkolne
Jolanta PANASIUK, Maria Marta KACZYŃSKA-HAŁADYJ, Problemy diagnozy i terapii sprzężonych zaburzeń mowy u dziewczynki z zespołem poróżyczkowym
II. ROLA RODZINY W REHABILITACJI DZIECI Z USZKODZONYM SŁUCHEM
Grażyna GUNIA, Rodzice partnerem w terapii logopedycznej dziecka z wadą słuchu
Jolanta GROMADA, Związek słyszących dzieci niesłyszących rodziców ze środowiskiem osób niesłyszących na przykładzie rodziny
Jolanta BARAN, Poradnia i szkoła w systemie wsparcia dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu oraz ich rodzin
Józef STACHYRA, Rola psychologa w rewalidacji osób z uszkodzonym słuchem
Elżbieta Maria MINCZAKIEWICZ, Prawidłowo funkcjonujący słuch i pełna radości aktywność zabawowa jako istotne predykatory stymulujące rozwój mowy i języka u dzieci z uszkodzeniami neurologicznymi w wieku od 0 do 5 lat
III. OSOBY NIESŁYSZĄCE I ICH KOMPETENCJE
Marta KORENDO, Jak niesłyszący piszą o sobie? Analiza przykładów
Alina MACIEJEWSKA, Świat ukryty za słowami. Definiowanie wyrazów przez studentów z uszkodzonym słuchem
Amelia DZIURDA-MULTAN, Kompetencje językowe gimnazjalistów z głębokim uszkodzeniem słuchu
Marcin BIAŁAS, Nabywanie kompetencji pojęciowej przez dzieci niesłyszące
Wojciech TURSKI OMI, Wykorzystanie systemu językowo-migowego w katechezie dzieci i młodzieży niesłyszącej
Ewa DOMAGAŁA-ZYŚK, Kompetencje wzrokowe osób niesłyszących i możliwości ich wykorzystania w zakresie nauczania języków obcych
Kazimiera KRAKOWIAK, Szanse i wyzwania dla osób niesłyszących i słabosłyszących w wejściu na rynek pracy
Noty o autorach
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także:
-
#"Nie głos, ale słowo..." 5....Cena 16,00 zł
-
#Dar języka. Podręcznik metodyki...Cena 13,00 zł