

red. Renata Kołodziejczyk, Aleksandra Borowicz, Ewa Domagała-Zyśk
ISBN: 978-83-8061-924-1
Stron: 198
Format: B5
Rok wydania: 2020
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
CZĘŚĆ PIERWSZA
TWORZENIE ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO I EDUKACYJNEGO DLA OSÓB Z USZKODZENIAMI SŁUCHU
Kazimiera Krakowiak, Udział uniwersytetu w przemianach edukacji osób z uszkodzeniami słuchu
Elżbieta M. Minczakiewicz, Rola środowiska rodzinnego w przezwyciężaniu trudności komunikacyjnych i językowych u małych dzieci niesłyszących bądź słabosłyszących z zespołem Downa
Joanna Kobosko, Rozwój mowy i komunikowania się dziecka głuchego jako ważny motyw decyzji słyszących matek o implancie ślimakowym i jego psychologiczne znaczenie
Barbara Szczerbińska, Językowe środki wartościowania i oceny uczniów przez nauczycieli w gimnazjum
Ewa Domagała-Zyśk, Postawy wobec uczenia się języka obcego studentów niesłyszących i słabosłyszących
CZĘŚĆ DRUGA
WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W OPIECE LOGOPEDYCZNEJ NAD OSOBAMI Z USZKODZENIAMI SŁUCHU
Katarzyna Ita Bieńkowska, Wczesne wsparcie rozwoju dzieci z uszkodzeniem słuchu w codziennej praktyce audiologiczno-logopedycznej na przykładzie działalności Centrum Diagnostyki, Leczenia i Rehabilitacji Zaburzeń Słuchu, Głosu i Mowy w Krośnie
Izabella Kucharczyk, Trudności przedsionkowe u uczniów z niepełnosprawnością słuchu
Marta Wysocka, Odbiór struktur intonacyjnych i akcentu frazowego przez dzieci z prelingwalnym uszkodzeniem narządu słuchu
Joanna Kobosko, Komunikowanie się z otoczeniem osób z częściową głuchotą o początku prelingwalnym - percepcja doświadczanych korzyści z implantu ślimakowego i jej związek z radzeniem sobie ze stresem
Maria Ostasz, Teoria paidii w kontekstach logopedycznych
Renata Kołodziejczyk, Konkursy recytatorskie z fonogestami jako forma doskonalenia techniki udostępniania mowy osobom z uszkodzeniami słuchu
Aleksandra Borowicz, 55 lat metody Cued Speech ‒ perspektywa rozwojowa w kontekście nowoczesnych metod protetyki i rehabilitacji słuchowo-językowej
Noty o autorach