Lewy baner

"Nie głos, ale słowo..." 7. Osoba z uszkodzeniem słuchu a współczesne tendencje w edukacji

"Nie głos, ale słowo..." 7. Osoba z uszkodzeniem słuchu a współczesne tendencje w edukacji

35,00 zł
Brutto
Ilość

red. Renata Kołodziejczyk, Aleksandra Borowicz, Ewa Domagała-Zyśk
ISBN:
978-83-8061-924-1
Stron: 198
Format: B5
Rok wydania: 2020


SPIS TREŚCI

Wprowadzenie


CZĘŚĆ PIERWSZA
TWORZENIE ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO I EDUKACYJNEGO DLA OSÓB Z USZKODZENIAMI SŁUCHU

Kazimiera Krakowiak, Udział uniwersytetu w przemianach edukacji osób z uszkodzeniami słuchu

Elżbieta M. Minczakiewicz, Rola środowiska rodzinnego w przezwyciężaniu trudności komunikacyjnych i językowych u małych dzieci niesłyszących bądź słabosłyszących z zespołem Downa

Joanna Kobosko, Rozwój mowy i komunikowania się dziecka głuchego jako ważny motyw decyzji słyszących matek o implancie ślimakowym i jego psychologiczne znaczenie

Barbara Szczerbińska, Językowe środki wartościowania i oceny uczniów przez nauczycieli w gimnazjum

Ewa Domagała-Zyśk, Postawy wobec uczenia się języka obcego studentów niesłyszących i słabosłyszących


CZĘŚĆ DRUGA
WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W OPIECE LOGOPEDYCZNEJ NAD OSOBAMI Z USZKODZENIAMI SŁUCHU

Katarzyna Ita Bieńkowska, Wczesne wsparcie rozwoju dzieci z uszkodzeniem słuchu w codziennej praktyce audiologiczno-logopedycznej na przykładzie działalności Centrum Diagnostyki, Leczenia i Rehabilitacji Zaburzeń Słuchu, Głosu i Mowy w Krośnie

Izabella Kucharczyk, Trudności przedsionkowe u uczniów z niepełnosprawnością słuchu

Marta Wysocka, Odbiór struktur intonacyjnych i akcentu frazowego przez dzieci z prelingwalnym uszkodzeniem narządu słuchu

Joanna Kobosko, Komunikowanie się z otoczeniem osób z częściową głuchotą o początku prelingwalnym - percepcja doświadczanych korzyści z implantu ślimakowego i jej związek z radzeniem sobie ze stresem

Maria Ostasz, Teoria paidii w kontekstach logopedycznych

Renata Kołodziejczyk, Konkursy recytatorskie z fonogestami jako forma doskonalenia techniki udostępniania mowy osobom z uszkodzeniami słuchu

Aleksandra Borowicz, 55 lat metody Cued Speech ‒ perspektywa rozwojowa w kontekście nowoczesnych metod protetyki i rehabilitacji słuchowo-językowej

Noty o autorach

9788380619241
26 Przedmioty