Lewy baner

Praktyka ochrony praw człowieka. Tom III: Wolność wypowiedzi

Praktyka ochrony praw człowieka. Tom III: Wolność wypowiedzi

18,00 zł
Brutto
Ilość

red. Kinga Machowicz, Grzegorz Zasuwa
ISBN: 978-83-8061-040-8
Stron: 138
Format: A5
Rok wydania: 2015


SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I. Dziennikarska prowokacja w kontekście ochrony odpowiedzialnej wypowiedzi (Kinga Machowicz)
Wprowadzenie
1. Prowokacja dziennikarska a inne rodzaje prowokacji
2. Domniemane podstawy prawne dla prowokacji dziennikarskiej
3. Prowokacja jako sposób działania dziennikarza
4. Prowokacja a obowiązek zachowania szczególnej staranności i rzetelności
5. Prowokacja dziennikarska jako czyn potencjalnie godzący w dobro osobiste
6. Prawnokarna kwalifikacja prowokacji dziennikarskiej
7. Immunitet dziennikarski jako potencjalne wyjście z sytuacji
8. Zakaz nadużywania prawa
9. Podsumowanie

Rozdział II. Prawa autorskie jako płaszczyzna potencjalnego konfliktu między prawem do własności a innymi prawami człowieka (Kinga Machowicz)
Wprowadzenie
1. Zagadnienia terminologiczne
2. Ingerencja państwa w prawa autorskie - konieczność zapewnienia w demokratycznym państwie ochrony moralności publicznej oraz ochrony wolności i praw innych osób
3. Konflikt między ochroną praw autorskich a swobodnym dostępem do dóbr kultury
4. Charakter ochrony przed kradzieżą osobistych praw autorskich (plagiatem)
5. Autoplagiat - wewnętrznie sprzeczne pojęcie określające niepożądaną praktykę
6. Podsumowanie

Rozdział III. Polityka kulturalna samorządu terytorialnego a sytuacja rynku muzycznego w Polsce (Wojciech Wytrążek)
Wprowadzenie
1. Polityka kulturalna samorządu jako część polityki administracyjnej
2. Polski rynek muzyczny - próba krótkiej diagnozy
3. Kierunki rozwoju
4. Podsumowanie

Rozdział IV. Raporty przedsiębiorstw jako źródła informacji o społecznej odpowiedzialności (Grzegorz Zasuwa)
Wprowadzenie
1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
2. Źródła informacji o społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
3. Podsumowanie

Rozdział V. Społeczno-etyczne aspekty reklamy na przykładzie wybranych banków (Agnieszka Stolarska)
Wprowadzenie
1. Reklama produktów i usług bankowych
2. Etyka reklamy bankowej
3. Społeczno-etyczne aspekty reklamy bankowej
4. Przykłady zachowań nieetycznych
5. Podsumowanie

Bibliografia
1. Akty normatywne
2. Literatura
3. Orzecznictwo

Noty o autorach

9788380610408
28 Przedmioty

Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także: