Praktyka ochrony praw człowieka. Tom III: Wolność wypowiedzi
red. Kinga Machowicz, Grzegorz Zasuwa
ISBN: 978-83-8061-040-8
Stron: 138
Format: A5
Rok wydania: 2015
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I. Dziennikarska prowokacja w kontekście ochrony odpowiedzialnej wypowiedzi (Kinga Machowicz)
Wprowadzenie
1. Prowokacja dziennikarska a inne rodzaje prowokacji
2. Domniemane podstawy prawne dla prowokacji dziennikarskiej
3. Prowokacja jako sposób działania dziennikarza
4. Prowokacja a obowiązek zachowania szczególnej staranności i rzetelności
5. Prowokacja dziennikarska jako czyn potencjalnie godzący w dobro osobiste
6. Prawnokarna kwalifikacja prowokacji dziennikarskiej
7. Immunitet dziennikarski jako potencjalne wyjście z sytuacji
8. Zakaz nadużywania prawa
9. Podsumowanie
Rozdział II. Prawa autorskie jako płaszczyzna potencjalnego konfliktu między prawem do własności a innymi prawami człowieka (Kinga Machowicz)
Wprowadzenie
1. Zagadnienia terminologiczne
2. Ingerencja państwa w prawa autorskie - konieczność zapewnienia w demokratycznym państwie ochrony moralności publicznej oraz ochrony wolności i praw innych osób
3. Konflikt między ochroną praw autorskich a swobodnym dostępem do dóbr kultury
4. Charakter ochrony przed kradzieżą osobistych praw autorskich (plagiatem)
5. Autoplagiat - wewnętrznie sprzeczne pojęcie określające niepożądaną praktykę
6. Podsumowanie
Rozdział III. Polityka kulturalna samorządu terytorialnego a sytuacja rynku muzycznego w Polsce (Wojciech Wytrążek)
Wprowadzenie
1. Polityka kulturalna samorządu jako część polityki administracyjnej
2. Polski rynek muzyczny - próba krótkiej diagnozy
3. Kierunki rozwoju
4. Podsumowanie
Rozdział IV. Raporty przedsiębiorstw jako źródła informacji o społecznej odpowiedzialności (Grzegorz Zasuwa)
Wprowadzenie
1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
2. Źródła informacji o społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
3. Podsumowanie
Rozdział V. Społeczno-etyczne aspekty reklamy na przykładzie wybranych banków (Agnieszka Stolarska)
Wprowadzenie
1. Reklama produktów i usług bankowych
2. Etyka reklamy bankowej
3. Społeczno-etyczne aspekty reklamy bankowej
4. Przykłady zachowań nieetycznych
5. Podsumowanie
Bibliografia
1. Akty normatywne
2. Literatura
3. Orzecznictwo
Noty o autorach
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także:
-
Przeciwko Goliatowi - poradnik...Cena 12,00 zł
-
Traktat o harmonii 1722Cena 145,00 zł
-
Praktyka ochrony praw człowieka....Cena 18,00 zł
-
Praktyka ochrony praw człowieka....Cena 18,00 zł