

Biblioteka katedry filozofii wychowania - Tom 2
Anna Szudra-Barszcz
ISBN: 978-83-7702-960-2
Stron: 136
Format: B5
Rok wydania: 2014 (wydawnie drugie poprawione i uzupełnione) 
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
Historyczny kontekst Tomasza z Akwinu koncepcji nauczyciela i nauczania
św. Tomasz a scholastyka
Dydaktyczny charakter tekstów scholastycznych
Wykłady
Dysputy
Kazania
Swoistość pedagogii dysputy
Struktura dysputy a św. Tomasza rozumienie nauczania
Początki pracy dydaktycznej Akwinaty
Rola autorytetu w myśli pedeutologicznej Tomasza z Akwinu
Polemika ze św. Augustyna dialogiem O nauczycielu
Koncepcje aktu i możności oraz koncepcja przyczyn sprawczych w wyjaśnianiu nauczania
Odwołanie do autorytetu Najwyższego Nauczyciela
Aktualność koncepcji pedagogicznej Tomasza z Akwinu
Wiedza a mądrość
Etos pracy nauczyciela
Miłosierdzie
Odpowiedzialność
Problematyczność koncepcji
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
TEKSTY ŹRÓDŁOWE I TEKSTY KLASYCZNE
OPRACOWANIA I LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
DE MAGISTRO | O NAUCZYCIELU
ABSTRACT