Lewy baner

Wychowanie dzieci w rodzinach ubogich

Wychowanie dzieci w rodzinach ubogich

35,00 zł
Brutto
Ilość

Lidia Pietruszka
ISBN:
978-83-7702-986-2
Stron: 338
Format: B5
Rok wydania: 2015


SPIS TREŚCI

Wstęp


Rozdział I.
Ubóstwo rodziny w świetle literatury przedmiotu
1. Pojęcie ubóstwa na gruncie wybranych dyscyplin naukowych
1.1. Ubóstwo w ujęciu polityki społecznej
1.2. Ubóstwo w ujęciu nauk ekonomicznych
1.3. Socjologiczne ujęcie ubóstwa
2. Zarys problematyki ubóstwa
2.1. Istota problemu ubóstwa
2.2. Rodzaje ubóstwa w koncepcjach wybranych autorów
2.3. Granice i mierniki ubóstwa
2.4. Przyczyny ubóstwa
2.5. Formy walki z ubóstwem
3. Specyfika polskiego ubóstwa
4. Społeczno-moralny poziom funkcjonowania rodzin ubogich
5. Pomoc rodzinie ubogiej w świetle literatury przedmiotu i przepisów prawnych


Rozdział II.
Proces wychowania w rodzinie
1. Fenomen wychowania
1.1. Wychowanie jako działalność ludzka
1.2. Wychowanie w sensie szerokim, wąskim i najwęższym
1.3. Proces wychowania oraz charakterystyka jego cech
1.4. Istota i treści oddziaływań wychowawczych
1.5. Źródła procesu wychowania w koncepcjach wybranych autorów
1.5.1. Wewnętrzna przyczyna wychowania (impuls wychowania)
1.5.2. Oddziaływania zewnętrzne
1.6. Cel wychowania i jego rola w procesie wychowania
1.7. Problematyka skuteczności wychowania
2. Wychowanie w rodzinie i jego dziedziny
2.1. Dziedziny procesu wychowania
2.1.1. Wychowanie fizyczne i zdrowotne
2.1.2. Wychowanie religijne i moralne
2.1.3. Wychowanie seksualne
2.1.4. Wychowanie umysłowe i estetyczne
2.1.5. Wychowanie patriotyczne
3. Funkcja wychowawcza rodziny
3.1. Pojęcie oraz klasyfikacje funkcji jakie spełnia rodzina
3.2. Funkcja wychowawcza rodziny oraz jej uwarunkowania
4. Kategorie rodzin według ich funkcjonowania wychowawczego w koncepcjach wybranych autorów


Rozdział III.
Warunki materialne a czynniki warunkujące proces wychowania w rodzinie
1. Wpływ czynników ekonomiczno-społecznych na przebieg procesu wychowania w rodzinie
1.1. Wielkość rodziny i jej struktura
1.2. Warunki materialno-bytowe rodziny
1.2.1. Warunki mieszkaniowe
1.2.2. Dochody pieniężne rodziny
1.3. Podział pracy i ról w rodzinie
2. Czynniki kulturalne i ich rola w procesie wychowania rodzinnego
2.1. Wykształcenie rodziców
2.2. Kultura pedagogiczna rodziców
2.3. Sposoby spędzania czasu wolnego przez członków rodziny
2.4. Pielęgnowanie obyczaju w rodzinie
3. Czynniki psychospołeczne a przebieg wychowania w rodzinie
3.1. Postawy rodzicielskie
3.2. Atmosfera domu rodzinnego
3.3. Więzi emocjonalne dziecka z rodzicami
3.4. Charakter kontroli rodziców nad dziećmi
4. Aktywność własna dziecka


Rozdział IV.
Podstawy metodologiczne własnych badań empirycznych
1. Cel i przedmiot badań
2. Problemy i hipotezy badawcze
3. Zmienne zależne i zmienne niezależne oraz wskaźniki badań
4. Metody stosowane w pracy
5. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej
6. Organizacja badań własnych i sposób opracowywania wyników


Rozdział V.
Wpływ ubóstwa rodziny na wychowanie dzieci w świetle wyników własnych badań empirycznych
1. Czynniki powodujące ubóstwo materialne rodziny
2. Rodzaje metod wychowawczych stosowane wobec dzieci w rodzinie ubogiej
3. System wartości przekazywany w rodzinie ubogiej
4. Atmosfera domowa rodziny ubogiej
5. Formy spędzania czasu wolnego preferowane w rodzinie ubogiej
6. Stopień zaspokojenia potrzeb bytowych dzieci w rodzinie ubogiej
7. Stopień zaspokojenia potrzeb bezpieczeństwa
8. Stopień zaspokojenia potrzeb społecznych dzieci w rodzinie ubogiej
9. Potrzeby kulturowe dzieci zaspokajane w rodzinie ubogiej
10. Warunki do integralnego rozwoju jakie stwarza dziecku rodzina uboga
11. Formy pomocy społecznej, z jakich korzysta rodzina uboga

Podsumowanie badań
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i wykresów
Abstrakt
Summary
Table of Contents

Aneksy

9788377029862
31 Przedmioty