Lewy baner

#Cyfryzacja przestrzeni we wczesnej edukacji. Szanse i zagrożenia

#Cyfryzacja przestrzeni we wczesnej edukacji. Szanse i zagrożenia

10,00 zł
Brutto
Ilość

Ewelina Kurowicka
ISBN:
978-83-8061-578-6
Stron: 166
Format: A5
Rok wydania: 2018


SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I
Rozwój i edukacja człowieka we współczesnym społeczeństwie informacyjnym

1. Definicja, cechy i funkcje współczesnego społeczeństwa informacyjnego
2. Rodzina środowiskiem integralnego wychowania w wartościach
3. Mediatyzacja życia rodzinnego
3.1. Zagrożenia wynikające z mediatyzacji rodzin
3.2. Relacje międzyludzkie w świecie wirtualnym
3.3. Kryzys tożsamości współczesnego człowieka
4. Technologie informacyjne w edukacji XXI wieku
5. Przegląd dotychczasowych badań na temat wykorzystania technologii informacyjnych w edukacji

Rozdział II
Współczesne technologie informacyjne we wczesnej edukacji dziecka

1. Uczestnicy procesu dydaktycznego wspieranego technologiami informacyjnymi
1.1. Dziecko wobec nowoczesnych technologii - szanse i zagrożenia dla rozwoju
1.2. Rola rodziców i nauczycieli w edukacji medialnej dziecka
2. Rola i kompetencje nauczyciela
2.1. Nauczyciel w perspektywie wyzwań kształcenia zintegrowanego
2.2. Profil kompetencyjny nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
3. Technologie informacyjne w edukacji dzieci w młodszym wieku szkolnym
3.1. Technologie informacyjne jako środek dydaktyczny w początkowym etapie edukacji
3.2. Komputer jako narzędzie poznawcze
3.3. Wykorzystanie technologii informacyjnych w różnych dziedzinach edukacji wczesnoszkolnej

Rozdział III
Metodologiczne podstawy badań własnych

1. Przedmiot i cele badań
2. Problemy i hipotezy badawcze
3. Zmienne i wskaźniki
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
5. Kryterium doboru i charakterystyka badanej grupy

Rozdział IV
Wykorzystanie technologii informacyjnych we wczesnej edukacji - analiza wyników badań własnych

1. Wykorzystanie nowoczesnych technologii do wspomagania nauczania dzieci
2. Przygotowanie nauczycieli do wykorzystywania technologii informacyjnych w procesie dydaktycznym
3. Sposoby stosowania narzędzi multimedialnych do przygotowywania pomocy dydaktycznych wspomagających proces nauczania
4. Rodzaje aktywności uczniów w czasie korzystania z technologii informacyjnych

Synteza i wnioski pedagogiczne

Zakończenie

Bibliografia

Aneks

9788380615786
48 Przedmioty