

Studia Biblica Lublinensia XX
Łukasz Darowski SDS
ISBN: 978-83-8061-730-8
Strony: 250
Format: B5
Rok wydania: 2019
SPIS TREŚCI
Skróty
Wstęp
Rozdział I: Zagadnienia podstawowe
1. Stan badań
1.1. Wybrane tematy w J 1,19-2,11
1.1.1. Tytuły chrystologiczne
1.1.2. Wesele w Kanie Galilejskiej
1.2. Temat bycia uczniem (metoda historyczno-krytyczna)
1.2.1. Tożsamość ucznia w Nowym Testamencie
1.2.2. Uczeń w czwartej Ewangelii
1.2.3. Tożsamość uczniów według J 17
1.2.4. Obraz ucznia w J 1,35-51
1.3. Charakterystyka postaci uczniów (metoda narracyjna)
1.3.1. Kobiety
1.3.2. Pary mężczyzn i kobiet
1.3.3. Wybrane postacie
1.3.4. Synteza
2. Temat pracy
3. Metodologia i struktura pracy
Rozdział II: Zagadnienia literackie
1. Delimitacja tekstu
2. Kompozycja literacka
3. Kontekst dalszy i bliższy
3.1. Kontekst dalszy - narracja Ewangelii św. Jana
3.2. Kontekst bliższy - segment J 1-4
4. Gatunek literacki
Rozdział III: Modele odkrywania tożsamości Jezusa
1. Model świadka - Jan Chrzciciel (J 1,19-34)
1.1. Krytyka i przekład tekstu
1.2. Struktura
1.3. Analiza narracyjna
1.3.1. Akcja
1.3.2. Czas
1.3.3. Narrator
1.3.4. Postacie
1.4. Model świadka
2. Model indywidualny - uczniowie (J 1,35-51)
2.1. Krytyka i przekład tekstu
2.2. Struktura
2.3. Analiza narracyjna
2.3.1. Akcja
2.3.2. Czas
2.3.3. Narrator
2.3.4. Postacie
2.4. Model ucznia
3. Model eklezjalny - Matka, słudzy i uczniowie (J 2,1-11)
3.1. Krytyka i przekład tekstu
3.2. Struktura
3.3. Analiza narracyjna
3.3.1. Akcja
3.3.2. Czas
3.3.3. Narrator
3.3.4. Postacie
3.4. Model wspólnoty wierzących (eklezjalny)
Zakończenie
Bibliografia
Indeks źródeł
Indeks autorów
Summary
Table of Contents