Tożsamość i komunikacja
Tożsamość osób, zbiorowości i instytucji 4
red. Leon Dyczewski, Dariusz Wadowski
ISBN: 978-83-7702-151-4
Stron: 256
Format: B5
Rok wydania: 2011
Spis treści
LEON DYCZEWSKI, JUSTYNA SZULICH-KAŁUŻA
Wstęp
I. Komunikacyjny wymiar tożsamości
SYLWIA JASKUŁA
Informacyjna przestrzeń tożsamości
MONIKA PODKOWIŃSKA
Tożsamość jednostki a proces komunikowania
MAJA MEGIER
Współczesna tożsamość narodowa jako wytwór działań politycznych i komunikacyjnych
ANNA SUGIER-SZEREGA
Komunikacja globalna a rozwój "kultury uczestnictwa"
LIDIA DAKOWICZ
Wartości w procesie komunikowania się nauczyciela z uczniem
MARIA MICZYŃSKA-KOWALSKA
Konsumpcja formą komunikowania tożsamości i przynależności społecznej jednostki
MAŁGORZATA GAŁĘZIOWSKA
Działania komunikacyjne odbiorcy oferty instytucji kulturalnej w Olsztynie
KAZIMIERZ WOLNY-ZMORZYNSKI
O sensie i funkcjach fotografii dziennikarskiej
II. Kreacje tożsamości w przekazach medialnych i w twórczości artystycznej
AGATA DEMBEK, AGATA NOWOTNY
Tożsamość z poradnika? Kształtowanie obrazu współczesnej kobiety przez dyskurs terapeutyczny w wybranych programach TVN Style
AGNIESZKA ŁUKASIK-TURECKA
Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005
JUSTYNA SZULICH-KAŁUŻA
Ku zmianie tożsamości polskiej rodziny w publikacjach "Gazety Wyborczej" i "Polityki": 2004-2005
MAJA DRZAZGA-LECH
Kształtowanie tożsamości narodowej poprzez muzykę - na przykładzie oper "Halka" i "Straszny Dwór"
MAŁGORZATA SŁAWEK-CZOCHRA
Czy istnieje tożsamość grafficiarza?
III. Wokół nowych, kontrowersyjnych tożsamości
JACEK DĄBAŁA
Ezopowa tożsamość dziennikarstwa
ANETA DUDA
Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów
KARINA STASIUK-KRAJEWSKA
W poszukiwaniu tożsamości profesjonalnej. Przypadek public relations
MAŁGORZATA BIEŃKOWSKA-PTASZNIK
Wpływ Internetu na afirmację tożsamości płci u osób transseksualnych
ANNA CHUDZIK
"Emamy są STRASZNIE miłe". Wpływ autorefleksji na poczucie tożsamości społeczności internetowej na przykładzie forum e-mama
AGATA MACIONŻEK
Wszystko na pokaz. Tożsamość w kulturze celebrytów
IV. Tożsamość religijna w mediach
MAREK PYTKO
Elementy tożsamościowe mediów katolickich w nauczaniu Jana Pawła II
SERGIJ TROJAN
Internet i tożsamość religijna (na przykładzie Ukrnetu)
Noty o autorach