
Studia i szkice o wychowaniu dzieci z uszkodzeniami słuchu
Kazimiera Krakowiak
ISBN: 83-7363-416-9
Stron: 288
Format: B5
Rok wydania: 2006
Książka adresowana do studentów pedagogiki, nauczycieli i rodziców, jest zbiorem studiów i szkiców podejmujących aktualne problemy wychowania dzieci z uszkodzeniami słuchu. Niezwykle cenna pozycja w literaturze pedagogicznej, ponieważ autorka zaprezentowała własną teorię, sprawdzoną praktycznie, o językowym wychowaniu dzieci z uszkodzeniem słuchu z zastosowaniem „fonogestów”. Przedstawione metody zmierzają do poprawy sytuacji dzieci i młodzieży w rodzinie i w szkole oraz do wyrównywania ich szans edukacyjnych.
Spis treści
Wstęp
Zaburzenia mowy u dzieci z uszkodzeniami słuchu
O potrzebie pomocy dla rodzin wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu
Dziecko niesłyszące: przedmiot zabiegów usprawniających czy podmiot wychowania?
Antynomie poznawcze surdopedagogiki i realistyczne przesłanki ich przezwyciężania
Sposoby przezwyciężania społecznej izolacji osób niesłyszących
Rozważania o udostępnianiu języka narodowego dzieciom z uszkodzeniami słuchu
Problem kreatywności i poprawności w rozwoju języka niesłyszących
W poszukiwaniu własnej drogi wychowania dziecka z uszkodzeniem słuchu (próba oceny współczesnych metod wychowania językowego)
Nowe podstawy wychowania językowego dzieci z głębokimi prelingwalnymi uszkodzeniami słuchu
Rola sylaby w procesie opanowywania języka dźwiękowego przez dziecko niesłyszące
Językowe wychowanie dzieci niesłyszących z zastosowaniem fonogestów
Jeszcze o korzyściach z używania fonogestów
O sztuce mówienia z fonogestami
Dziesięć próśb dziecka z głęboko uszkodzonym słuchem
List do rodziców dziecka z uszkodzeniem słuchu
Karta samooceny umiejętności komunikowania się z dzieckiem z uszkodzonym słuchem
Literatura
Nota bibliograficzna