
Czas pusty. Analiza treści programów telewizyjnych czterech nadawców polskich
red. Aleksandra Gała, Iwona Ulfik-Jaworska
ISBN: 83-7363-410-X
Stron: 208
Format: A5
Rok wydania: 2006
Książka jest zbiorem artykułów dotyczących wpływu telewizji na rozwój człowieka, a dokładniej analizy jednostek przekazu treści: obrazów, sekwencji obrazów o spójnym znaczeniu oraz całych audycji. Zespół, kierowany przez Panią Profesor Marię Braun-Gałkowską, podjął próbę przeanalizowania treści programów emitowanych przez czterech najczęściej oglądanych nadawców: TVP 1, TVP 2, Polsat oraz TVN. Tytułowy „Czas pusty” dotyczy m.in. czasu widza zagospodarowanego przez nadawców wbrew jego woli, czyli zapełnionego przede wszystkim reklamami i zwiastunami, których pora nadawania częściowo pokrywa się z czasem emisji audycji.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
MARIA BRAUN-GAŁKOWSKA
Treść programów telewizyjnych jako czynnik oddziaływania na widzów. Wprowadzenie i strategia badań
BEATA KOSTRUBIEC, IWONA ULFIK-JAWORSKA
Obrazy destruktywne w programach telewizyjnych
ALEKSANDRA GAŁA
Przekaz treści konstruktywnych i destruktywnych w programach telewizyjnych
HANNA ELŻANOWSKA
Analiza wartości występujących w programach telewizyjnych
MIROSŁAWA DRĄG
Programy informacyjne w Telewizji Polskiej
IWONA ULFIK-JAWORSKA
Programy dla dzieci w Telewizji Polskiej
KATARZYNA LITWIŃSKA, RENATA DĄBROWSKA
Reklamy i zwiastuny audycji w programach telewizyjnych
MARIA BRAUN-GAŁKOWSKA
Struktura czasu w programach telewizyjnych