Lewy baner

Czas pusty. Analiza treści programów telewizyjnych czterech nadawców polskich

Czas pusty. Analiza treści programów telewizyjnych czterech nadawców polskich

17,00 zł
Brutto

red. Aleksandra Gała, Iwona Ulfik-Jaworska
ISBN:
83-7363-410-X
Stron: 208
Format: A5
Rok wydania: 2006

Książka jest zbiorem artykułów dotyczących wpływu telewizji na rozwój człowieka, a dokładniej analizy jednostek przekazu treści: obrazów, sekwencji obrazów o spójnym znaczeniu oraz całych audycji. Zespół, kierowany przez Panią Profesor Marię Braun-Gałkowską, podjął próbę przeanalizowania treści programów emitowanych przez czterech najczęściej oglądanych nadawców: TVP 1, TVP 2, Polsat oraz TVN. Tytułowy „Czas pusty” dotyczy m.in. czasu widza zagospodarowanego przez nadawców wbrew jego woli, czyli zapełnionego przede wszystkim reklamami i zwiastunami, których pora nadawania częściowo pokrywa się z czasem emisji audycji.


SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

MARIA BRAUN-GAŁKOWSKA
Treść programów telewizyjnych jako czynnik oddziaływania na widzów. Wprowadzenie i strategia badań

BEATA KOSTRUBIEC, IWONA ULFIK-JAWORSKA
Obrazy destruktywne w programach telewizyjnych

ALEKSANDRA GAŁA
Przekaz treści konstruktywnych i destruktywnych w programach telewizyjnych

HANNA ELŻANOWSKA
Analiza wartości występujących w programach telewizyjnych

MIROSŁAWA DRĄG
Programy informacyjne w Telewizji Polskiej

IWONA ULFIK-JAWORSKA
Programy dla dzieci w Telewizji Polskiej

KATARZYNA LITWIŃSKA, RENATA DĄBROWSKA
Reklamy i zwiastuny audycji w programach telewizyjnych

MARIA BRAUN-GAŁKOWSKA
Struktura czasu w programach telewizyjnych

837363410X