
Studia z psychologii w KUL. T. 12
red. Piotr Francuz, Piotr Oleś, Zenon Uchnast
ISBN: 83-7363-324-3
Stron: 324
Format: B5
Rok wydania: 2005
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
I. Z ZAGADNIEŃ TEORETYCZNYCH
Agata Błachnio, Identyfikacja wstydu
Małgorzata Tatala, Percepcja symbolu w świetle K. Dąbrowskiego teorii dezintegracji pozytywnej
Joanna Gołębiowska, Poczucie jakości życia jako pojęcie wielowymiarowe
Wojciech Otrębski, Wczesne wspomaganie rozwoju jako warunek efektywnej integracji przedszkolnej i szkolnej dziecka niepełnosprawnego
II. AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA CZŁOWIEKA
Oleg Gorbaniuk, Rola języka i pochodzenia badacza w badaniach psychologicznych osób o doświadczeniu dwukulturowym
Maria Paszkowicz, Koncepcja różnorodności społecznej i możliwości jej aplikacji w dziedzinie polityki społecznej
Iwona Ostrowska, Oleg Gorbaniuk, Uwarunkowania postaw Polaków wobec inwestycji zagranicznych
Leszek Szewczyk, Elżbieta Weinmuller, Religijne aspekty radzenia sobie ze stresem u nastolatków z rodzin z problemem alkoholowym
III. KONTEKSTY OSOBOWOŚCIOWE
Stanisława Steuden, Dorota Kuncewicz, Charakterystyka obrazu siebie u osób o różnym poziomie poczucia koherencji
Jolanta Tomczuk, Dialogowy model empatii
Kamila Padiasek, Nasilenie i sposób przejawiania zachowania agresywnego u osób o zróżnicowanej strukturze potrzeb psychicznych i obrazu siebie
Monika Sadowska, Stanisława Steuden, Relacje interpersonalne studentów o różnym poziomie inteligencji emocjonalnej
IV. PSYCHOLOGIA CZASU
Justyna Iskra, Doświadczenie czasu u studentów – jakościowa analiza raportów pisemnych
Marian Stepulak, Perspektywa temporalna w doświadczaniu dylematu moralnego u psychologów
Małgorzata Artymiak, Henry'ego A. Murraya propozycja badania człowieka jako jednostki „związanej czasem"
Kinga Tucholska, Typy kompetencji temporalnych a „Wielka Piątka"
Agata Celińska, Korelaty charakterologiczne kompetencji temporalnych
Elżbieta Amborska, Temporalny wymiar działania człowieka według Alfreda Adlera
Lista recenzentów