
Zmiany jako czynnik rozwoju organizacji
Studia i materiały Instytutu Zarządzania i Marketingu Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. T. 2
red. Marek Lisiecki
ISBN: 83-7363-037-6
Stron: 348
Format: A5
Rok wydania: 2003
Drugi tom z serii „Studia i Materiały Instytutu Zarządzania i Marketingu KUL” koncentruje się wokół problematyki przemian w rozwoju gospodarczym i przedsięwzięć, które podejmują przedsiębiorstwa, aby sprostać wyzwaniom wciąż zmieniającego się współczesnego świata. Zasadnicze obszary zainteresowań autorów poszczególnych artykułów to: zarządzanie zmianą w teorii i praktyce, metody oraz aspekty psychospołeczne zmian, zmiany na rynku finansowym i kapitałowym.
Spis treści
Wstęp
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W TEORII I PRAKTYCE
Marek Lisiecki, Konieczność zmian oraz ogólne zasady ich wprowadzania w organizacjach
Elżbieta Skrzypek, Wiedza jako czynnik sukcesu organizacji w warunkach zmienności otoczenia
Ewa Masłyk-Musiał, Personalne strategie wdrażania zmian organizacyjnych
Elżbieta Hlawacz-Pajdowska, Modernizacja państwa - zmiany w sektorze publicznym
Tadeusz Kowalewski, Zmiany w polskim szkolnictwie wyższym - dylematy rozwojowe
Ewa Orlik-Marciniak, Zmiany w koncepcji L. E. Greinera a polskie organizacje
Magdalena Piekarska-Iskra, Zmiany formy własności w drodze prywatyzacji bezpośredniej oraz jej wpływ na dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa
Andrzej Zbroja, Zmiany strukturalne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej
Magdalena Miszczuk, Czynniki różnicujące potencjał finansowy gmin jako przesłanka zmian systemu finansów lokalnych
Agnieszka Próchniak, Dlaczego urzędy administracji samorządowej wdrażają system zarządzania jakością?
Wojciech Mandzyn, Koncepcja zarządzania zmianą na przykładzie wojewódzkiej instytucji kultury - studium przypadku
Grzegorz Zasuwa, Zarządzanie zmianami w świetle badań empirycznych
Marek Lisiecki, Rola związków zawodowych w zarządzaniu zmianami
METODY ORAZ ASPEKTY PSYCHOSPOŁECZNE ZMIAN
Marek Pawlak, Inżynieria systemów jako metoda projektowania zmian w organizacji
Tomasz Ochinowski, Waldemar Grzywacz, Kult korporacyjny jako specyficzny sposób funkcjonowania organizacji w warunkach turbulentnych
Joanna Gruda, Istota zmian w firmie i warunki ich skutecznego wprowadzania
Kalina Grzesiuk, Outsourcing jako forma wprowadzania zmian w organizacji
Rafał Jaworski, Zarządzanie kulturą organizacji w warunkach globalizacji
ZMIANY NA RYNKU FINANSOWYM I KAPITAŁOWYM
Zbigniew Korzeb, Zmiana zasad funkcjonowania europejskiego rynku finansowego i kapitałowego
Roksana Skrzypniak, Radosław Pytlak, Sekurytyzacja aktywów w Polsce - analiza rentowności
Krzysztof Ciejpa-Znamirowski, Ryzyko zmiany stopy procentowej na rynku kapitałowym
Michał Steuden, Zmiany parametrów rozkładu stóp zwrotu WIG
Łukasz Biały, Pomiar zmian na rynku kapitałowym przy użyciu metody skalowania wielowymiarowego
Iwona Szklanny, Internetyzacja obrotu papierów wartościowych - zmiany na rynku kapitałowym
Joanna Borysewicz, Zmiany po wprowadzeniu Warsetu