Lewy baner

W trosce o integralne wychowanie

W trosce o integralne wychowanie

33,60 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

red. Marian Nowak, Tomasz Ożóg, Alina Rynio
ISBN: 83-7363-093-7
Stron: 564
Format: B5
Rok wydania: 2003


SPIS TREŚCI

WPROWADZENIE

Słowo wprowadzające (Marian Nowak, Tomasz Ożóg, Alina Rynio

Piotr Paweł Gach
Profesor Stefan Kunowski: dziedziny i charakter pracy dydaktyczno-naukowej 

Grażyna Karolewicz
Profesor Stefan Kunowski w świetle wspomnień swoich przyjaciół i uczniów.


CZĘŚĆ I. KU PEDAGOGICE CZYSTEJ (TEORETYCZNEJ)

Andrzej Bronk
Czy pedagogika jest nauką autonomiczną? 

Janusz Gnitecki
Pedagogika teoretyczna profesora S. Kunowskiego -próba recepcji założeń w okresie przełomu formacyjnego 

Zygmunt Wiatrowski
Aktywność naukowa na rzecz pedagogiki chrześcijańskiej i otwartej 

Lucyna Górska
Wkład Stefana Kunowskiego w rozwój polskiej pedagogiki ogólnej 

Alina Rynio
Wkład Stefana Kunowskiego w rozwój pedagogiki katolickiej 

Aldona Molesztak
Recepcja wychowania Stefana Kunowskiego we współczesnej teorii wychowania 


CZĘŚĆ II. PEDAGOGIKA AKSJOLOGICZNA I NORMATYWNA

Janusz Homplewicz
Aspekty personalizmu w "Podstawach współczesnej pedagogiki" Profesora Stefana Kunowskiego 

Marian Nowak
Koncepcja osoby i jej znaczenie w teorii pedagogicznej Stefana Kunowskiego

Teresa Kukołowicz
Sytuacja wychowawcza w "Podstawach współczesnej pedagogiki" S. Kunowskiego, a jej ujęcie w pedagogice otwartej 

Janina Kostkiewicz
Warstwa duchowa w teoriach pedagogicznych XX wieku - W. Flitner, S. Hessen, S. Kunowski 

Zofia Matulka
Formacja i autoformacja dorosłych w świetle koncepcji pedagogicznej Stefana Kunowskiego 

Katarzyna Szumilas
Kategoria twórczości w koncepcji wychowania autorstwa Stefana Kunowskiego 

Miroslav Gejdos
Troska o integralny rozwój i wychowanie człowieka 

Emil Turiak
Wychowanie religijne w sensie ogólnym i wychowanie katolickie w szczególności 

Marek Studenski
Integralność oddziaływań wychowawczych w pedagogice EW Foerstera (1869-1966) 

Ewa Smolka
Kształcenie charakteru podstawą samowychowania w ujęciu EW. Foerstera


CZĘŚĆ III. IMPLIKACJE TEORII WARSTWICOWEJ DLA DYSCYPLIN PEDAGO¬GICZNYCH I PRAKTYKI WYCHOWAWCZEJ

Jan Ślcdzianowski
Wychowanie do trzeźwości w rodzinie według Prof. Stefana Kunowskiego -problemem aktualnym w obecnej rzeczywistości  

Stefan Możdżeń
Stefan Kunowski. O wychowaniu w rodzinie 

Renata Nowak
Zadania rodziny w świetle warstwicowej teorii rozwoju człowieka Stefana Kunowskiego 

Helena Kuberova
Problemy wychowawcze dorastającej młodzieży 

Tadeusz Sakowicz
Wychowanie resocjalizujące w ujęciu Stefana Kunowskiego -perspektywa rozwoju 

Franciszka Wanda Wawro
Sytuacja egzystencjalna młodzieży bezrobotnej a sposoby jej wartościowania Komunikat z badań 

Krystyna Chałas
Cele i zadania zreformowanej szkoły a funkcja agosu 

Joanna Karczewska
Agos chrześcijańskiego wychowania w interpretacji Stefana Kunowskiego

Małgorzata Kowalik
Agos w koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego 

Renata Brzoza
Proces dydaktyczny katechezy a funkcja initiate i christianisare w zreformowanej szkole 

Anna Petkowicz
Tendencje rozwojowe dydaktyki a funkcja edocere 

Zygmunt Czaja
Wychowanie integralne w Ruchu Szensztackim  

Jadwiga Katarzyna Bąk
Szkolą katolicka jako instytucja wychowania chrześcijańskiego na przykładzie Gimnazjum im. Bł. Marii Karłowskiej 

Elżbieta Huk-Wieliczuk, Barbara Bergier
Plany dotyczące dalszej edukacji młodzieży wiejskiej z południowego Podlasia 

Elżbieta Huk-Wieliczuk, Barbara Bergier
Pozytywne postrzeganie szkoły szansą lepszego przygotowania uczniów do dorosłego życia 

Katarzyna Scgiet
Nauczyciel i wychowawca w aspekcie ciągłości i zmienności życia społecznego. Krótka refleksja teoretyczna 

Ewa Domagała-Zyśk
Nauczyciel jako osoba znacząca: różnice w percepcji między gimnazjalistami z trudnościami i bez trudności w nauce 

Danuta Opozda
Pedagogiczne konteksty psychologii wychowawczej jako dziedziny nauki w ujęciu Stefana Kunowskiego 

Anna Lendzion
Koncepcja kształtowania charakteru i rozwoju osobowości według J. Pastuszki a ujęcie procesu rozwoju człowieka autorstwa Stefana Kunowskiego 

Aldona Król
Rozumienie krzywdy i przebaczenia w kontekście poglądów Stefana Kunowskiego 

Dorota Bis
Edukacja medialna jako wymiar wychowania integralnego 

Witold Janocha
Wychowanie a niepełnosprawność w ujęciu S. Kunowskiego 

Bożena Sidor
Wychowanie dziecka z niepełnosprawnością umysłową a ujęcie procesu wychowawczego Stefana Kunowskiego 

Kazimiera Krakowiak
Współczesne metody rehabilitacji osób z uszkodzeniami słuchu a ideał integralnego wychowania człowieka 

Mariola Banaszkicwicz, Anna Andruszkiewicz, Irena Wrońska
Edukacja zdrowotna integralną częścią wychowania 

Barbara Wolny
Wychowanie fizyczne jako integralny składnik wszechstronnego wychowania człowieka 

Alina Dobrzańska
Rola wychowawcy w zapobieganiu zakażeniom HIV/AIDS wśród młodzieży

Barbara Koc-Kozłowiec
Funkcje agosu wobec osób z afazją w rodzinnym środowisku wychowawczym


SPRAWOZDANIA Z GRUP TEMATYCZNYCH

Danuta Opozda, Ewa Domagała-Zyśk
Sekcja A: Implikacje dla pedeutologii i pedagogiki szkolnej 

Jan Sledzianowski
Sekcja B: Implikacje dla pedagogiki rodziny, pracy socjalnej i resocjalizacji

Irena Wrońska
Sekcja C: Implikacje dla psychopedagogiki, pedagogiki zdrowia i pedagogiki specjalnej 

Podsumowanie 
Noty o Autorach 

402