
W trosce o integralne wychowanie
red. Marian Nowak, Tomasz Ożóg, Alina Rynio
ISBN: 83-7363-093-7
Stron: 564
Format: B5
Rok wydania: 2003
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
Słowo wprowadzające (Marian Nowak, Tomasz Ożóg, Alina Rynio)
Piotr Paweł Gach
Profesor Stefan Kunowski: dziedziny i charakter pracy dydaktyczno-naukowej
Grażyna Karolewicz
Profesor Stefan Kunowski w świetle wspomnień swoich przyjaciół i uczniów.
CZĘŚĆ I. KU PEDAGOGICE CZYSTEJ (TEORETYCZNEJ)
Andrzej Bronk
Czy pedagogika jest nauką autonomiczną?
Janusz Gnitecki
Pedagogika teoretyczna profesora S. Kunowskiego -próba recepcji założeń w okresie przełomu formacyjnego
Zygmunt Wiatrowski
Aktywność naukowa na rzecz pedagogiki chrześcijańskiej i otwartej
Lucyna Górska
Wkład Stefana Kunowskiego w rozwój polskiej pedagogiki ogólnej
Alina Rynio
Wkład Stefana Kunowskiego w rozwój pedagogiki katolickiej
Aldona Molesztak
Recepcja wychowania Stefana Kunowskiego we współczesnej teorii wychowania
CZĘŚĆ II. PEDAGOGIKA AKSJOLOGICZNA I NORMATYWNA
Janusz Homplewicz
Aspekty personalizmu w "Podstawach współczesnej pedagogiki" Profesora Stefana Kunowskiego
Marian Nowak
Koncepcja osoby i jej znaczenie w teorii pedagogicznej Stefana Kunowskiego
Teresa Kukołowicz
Sytuacja wychowawcza w "Podstawach współczesnej pedagogiki" S. Kunowskiego, a jej ujęcie w pedagogice otwartej
Janina Kostkiewicz
Warstwa duchowa w teoriach pedagogicznych XX wieku - W. Flitner, S. Hessen, S. Kunowski
Zofia Matulka
Formacja i autoformacja dorosłych w świetle koncepcji pedagogicznej Stefana Kunowskiego
Katarzyna Szumilas
Kategoria twórczości w koncepcji wychowania autorstwa Stefana Kunowskiego
Miroslav Gejdos
Troska o integralny rozwój i wychowanie człowieka
Emil Turiak
Wychowanie religijne w sensie ogólnym i wychowanie katolickie w szczególności
Marek Studenski
Integralność oddziaływań wychowawczych w pedagogice EW Foerstera (1869-1966)
Ewa Smolka
Kształcenie charakteru podstawą samowychowania w ujęciu EW. Foerstera
CZĘŚĆ III. IMPLIKACJE TEORII WARSTWICOWEJ DLA DYSCYPLIN PEDAGO¬GICZNYCH I PRAKTYKI WYCHOWAWCZEJ
Jan Ślcdzianowski
Wychowanie do trzeźwości w rodzinie według Prof. Stefana Kunowskiego -problemem aktualnym w obecnej rzeczywistości
Stefan Możdżeń
Stefan Kunowski. O wychowaniu w rodzinie
Renata Nowak
Zadania rodziny w świetle warstwicowej teorii rozwoju człowieka Stefana Kunowskiego
Helena Kuberova
Problemy wychowawcze dorastającej młodzieży
Tadeusz Sakowicz
Wychowanie resocjalizujące w ujęciu Stefana Kunowskiego -perspektywa rozwoju
Franciszka Wanda Wawro
Sytuacja egzystencjalna młodzieży bezrobotnej a sposoby jej wartościowania Komunikat z badań
Krystyna Chałas
Cele i zadania zreformowanej szkoły a funkcja agosu
Joanna Karczewska
Agos chrześcijańskiego wychowania w interpretacji Stefana Kunowskiego
Małgorzata Kowalik
Agos w koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego
Renata Brzoza
Proces dydaktyczny katechezy a funkcja initiate i christianisare w zreformowanej szkole
Anna Petkowicz
Tendencje rozwojowe dydaktyki a funkcja edocere
Zygmunt Czaja
Wychowanie integralne w Ruchu Szensztackim
Jadwiga Katarzyna Bąk
Szkolą katolicka jako instytucja wychowania chrześcijańskiego na przykładzie Gimnazjum im. Bł. Marii Karłowskiej
Elżbieta Huk-Wieliczuk, Barbara Bergier
Plany dotyczące dalszej edukacji młodzieży wiejskiej z południowego Podlasia
Elżbieta Huk-Wieliczuk, Barbara Bergier
Pozytywne postrzeganie szkoły szansą lepszego przygotowania uczniów do dorosłego życia
Katarzyna Scgiet
Nauczyciel i wychowawca w aspekcie ciągłości i zmienności życia społecznego. Krótka refleksja teoretyczna
Ewa Domagała-Zyśk
Nauczyciel jako osoba znacząca: różnice w percepcji między gimnazjalistami z trudnościami i bez trudności w nauce
Danuta Opozda
Pedagogiczne konteksty psychologii wychowawczej jako dziedziny nauki w ujęciu Stefana Kunowskiego
Anna Lendzion
Koncepcja kształtowania charakteru i rozwoju osobowości według J. Pastuszki a ujęcie procesu rozwoju człowieka autorstwa Stefana Kunowskiego
Aldona Król
Rozumienie krzywdy i przebaczenia w kontekście poglądów Stefana Kunowskiego
Dorota Bis
Edukacja medialna jako wymiar wychowania integralnego
Witold Janocha
Wychowanie a niepełnosprawność w ujęciu S. Kunowskiego
Bożena Sidor
Wychowanie dziecka z niepełnosprawnością umysłową a ujęcie procesu wychowawczego Stefana Kunowskiego
Kazimiera Krakowiak
Współczesne metody rehabilitacji osób z uszkodzeniami słuchu a ideał integralnego wychowania człowieka
Mariola Banaszkicwicz, Anna Andruszkiewicz, Irena Wrońska
Edukacja zdrowotna integralną częścią wychowania
Barbara Wolny
Wychowanie fizyczne jako integralny składnik wszechstronnego wychowania człowieka
Alina Dobrzańska
Rola wychowawcy w zapobieganiu zakażeniom HIV/AIDS wśród młodzieży
Barbara Koc-Kozłowiec
Funkcje agosu wobec osób z afazją w rodzinnym środowisku wychowawczym
SPRAWOZDANIA Z GRUP TEMATYCZNYCH
Danuta Opozda, Ewa Domagała-Zyśk
Sekcja A: Implikacje dla pedeutologii i pedagogiki szkolnej
Jan Sledzianowski
Sekcja B: Implikacje dla pedagogiki rodziny, pracy socjalnej i resocjalizacji
Irena Wrońska
Sekcja C: Implikacje dla psychopedagogiki, pedagogiki zdrowia i pedagogiki specjalnej
Podsumowanie
Noty o Autorach