Lewy baner

Potencjalność w procesie rozwoju: mikroanaliza konstruowania wiedzy w dziecięcych interakcjach rówieśniczych

Potencjalność w procesie rozwoju: mikroanaliza konstruowania wiedzy w dziecięcych interakcjach rówieśniczych

23,10 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

Ewa Rzechowska
ISBN: 83-7363-178-X
Stron: 392 + 24 ilustr.
Format: A4
Rok wydania: 2004


SPIS TREŚCI

PODZIĘKOWANIA
WSTĘP

CZĘŚĆ I
Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań psychologicznych nad dynamiką rozwoju człowieka

Rozdział I. Potencjalność i rozwój: W poszukiwaniu psychologicznego modelu prospektywnej, wielowymiarowej, dynamicznej analizy rozwoju człowieka
Rozdział II. Perspektywy prowadzenia badań psychologicznych: opcja jakościowa i ilościowa
Rozdział III. Teoretyczno-metodologiczne problemy analizy transformacji dziecięcych interakcji w aktywnych kontekstach

CZĘŚĆ II
Dziecięce interakcje rówieśnicze w kontekstach społecznych i ich (mikro-) dynamika

Rozdział IV. Konstruowanie procesów poznawczych w interakcjach społecznych
Rozdział V. Konstruowanie wiedzy i relacji społecznych w dziecięcych interakcjach rówieśniczych

CZĘŚĆ III
(Mikro-) dynamika rozwoju w metodologii badań własnych

Rozdział VI. Osobowo-rozwojowe i kontekstualne wyznaczniki procesów dziecięcego współ-konstruowania wiedzy w interakcjach społecznych: wprowadzenie do metodologii badań własnych
Rozdział VII. Metodologia badań własnych: warsztat badawczy - aspekt realizacyjny
Rozdział VIII. Druga faza "operacjonalizacji": od zapisu piktograficznego do sieci kategorii opisujących przebiegi dziecięcej współpracy
Rozdział IX. Formalizacji danych ciąg dalszy. U progu wzorców interakcji

CZĘŚĆ IV
Wyniki (1): teoretyczno-empiryczny model i sieci kategorii opisujące dziecięce konstruowanie wiedzy

Rozdział X. Teoretyczno-empiryczny model współ-konstruowania wiedzy w dziecięcych interakcjach rówieśniczych: warianty organizacji dziecięcych interakcji i ich genetyczne powiązania
Rozdział XI. Wewnętrzna struktura modelu: społeczne, poznawcze i logiczne moduły oraz ich strukturalne i operacyjne składowe
Rozdział XII. Zmienność w przebiegach dziecięcych interakcji rówieśniczych. Mikroanaliza wybranych przebiegów interakcji

CZĘŚĆ V
Wyniki (2): wzorce (i ich warianty) jako czasoprzestrzenne charakterystyki procesu współ-konstruowania rozwiązania w dziecięcych interakcjach rówieśniczych

Rozdział XIII. Drogi dochodzenia do rozwiązania: logiczne konstruowanie rozwiązania
Rozdział XIV. Poznawcze konstruowanie rozwiązania
Rozdział XV. Zabezpieczanie realizacji planu: instrumenty społeczne i poznawcze
Rozdział XVI. Społeczna organizacja konstruowania rozwiązania
Rozdział XVII. Społeczna struktura dziecięcych interakcji i jej transformacje
Rozdział XVIII. Osobowa formuła interakcji: wzorce współpracy, specyfika aktywności tutorów oraz społeczne regulowanie i struktura udziałów partnerów w interakcji

CZĘŚĆ VI
Wyniki (3): Podstawowe kierunki i dynamika zmian w przebiegach dziecięcych interakcji w różnych kontekstach (analiza z zastosowaniem drzew klasyfikacyjnych)

Rozdział XIX. W poszukiwaniu tego, co wspólne w przebiegach dziecięcych interakcji: metody eksploatacji danych i algorytm Quinlana
Rozdział XX. Psychologiczna interpretacja drzew klasyfikacyjnych
Rozdział XXI. Dziecięce współ-konstruowanie w świetle analizy struktury i składowych drzewa klasyfikacyjnego. Opis dendrogramu Model x Poziom
Rozdział XXII. Transformacje dziecięcych interakcji: analiza wzorców-"filtrów" (dendrogram Model x Poziom)

CZĘŚĆ VII
Wyniki (4): Kierunki zmian w dziecięcych interakcjach rówieśniczych: formuły i mapy transformacji

Rozdział XXIII. Konstruowanie rozwiązań bez udziału tutora (Model A): od działań opartych na subiektywnych odniesieniach do konceptualizowania planów organizujących działania
Rozdział XXIV. Konstruowanie rozwiązań z udziałem tutorów uczestniczących uprzednio w interakcji z dorosłym (Model C): od działań tutora do działań partnerów kontrolowanych przez tutora
Rozdział XXV. Konstruowanie rozwiązań z udziałem tutorów z doświadczeniem nabytym w interakcji rówieśniczej (Model B): od koordynacji społecznych do wspólnoty poznawczej
Rozdział XXVI. Rozwojowe transformacje dziecięcej aktywności w Modelach ABC: kierunki i charakter zmian
Rozdział XXVII. Potencjalność w procesie rozwoju: kierunki i rezultaty poszukiwań

BIBLIOGRAFIA
SUMMARY
WYKAZ TABEI
WYKAZ RYSUNKÓW I SCHEMATÓW
INDEKS ANALITYCZNY ROZWAŻANYCH ZAGADNIEŃ

837363178X