Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy
red.Magdalena Sowa, Maria Mocarz-Kleindienst, Urszula Czyżewska
ISBN: 978-83-8061-063-7
Stron: 392
Format: B5
Rok wydania: 2015
SPIS TREŚCI
Wstęp
Polityka językowa i programy nauczania
Alicja Pstyga
Przestrzeń komunikacji publicznej a polska polityka językowa
Artur Gałkowski
Terminologie specjalistyczne w kształceniu italianistów i tłumaczy języka włoskiego na etapie konstruowania i realizacji programu studiów I i II stopnia filologii włoskiej z translatoryką Uniwersytetu Łódzkiego
Elżbieta Gajewska
Badania nad dyskursami specjalistycznymi a praktyka pedagogiczna
Maciej Smuk
Oczekiwania studentów a profil absolwenta warszawskiej romanistyki. Ku redefinicjom czy modyfikacjom?
Stanisław Goźdź-Roszkowski, Jacek Makowski
"Lingwistyka dla biznesu czy biznes dla lingwistyki?" - rola i miejsce specjalistycznych języków obcych w programie interdyscyplinarnych studiów uniwersyteckich na przykładzie Uniwersytetu Łódzkiego
Ewa Białek
Terminologia dyplomatyczna i polityczna - z praktyki nauczania
Maria Mocarz-Kleindienst
Języki specjalistyczne w programach nauczania na kierunkach slawistycznych
Katarzyna Maniowska
Zrozumieć niezrozumiałe - kilka uwag o włoskim języku specjalistycznym
Jan Lazar
Les programmes des philologies romanes en République tchèque: Quelle évolution après la chute du régime communiste
Élodie Oursel
Propositions pour les contenus de formation en français de l'administration
Kształcenie językowe a potrzeby rynku pracy
Karl-Hubert Kiefer, Paweł Szerszeń
Badania potrzeb językowo-komunikacyjnych na przykładzie wybranych obszarów zawodowych w polsko-niemieckim kontekście gospodarczym
Joanna Mampe
Współzależności pomiędzy procesem kształcenia uniwersyteckiego a wymaganiami rynku pracy oczami studentów filologii rosyjskiej Uniwersytetu Gdańskiego
Agata Buchowiecka-Fudała
Teoretyczne i praktyczne przesłanki planowania i projektowania dydaktycznego a rynek pracy (na przykładzie języka rosyjskiego)
Konrad Klimkowski
Specjalista językowy jako przedsiębiorca: implikacje edukacyjne
Przemysław Jóźwikiewicz
Absolwenci ukrainistyki Uniwersytetu Wrocławskiego a rynek pracy
Magdalena Dańko
Znajomość języków obcych a zapotrzebowanie i wymogi polskiego rynku pracy (na przykładzie języka francuskiego)
Aleksandra Kocjan
Specjalistyczny wymiar nauczania języka obcego i jego wpływ na wybory zawodowe absolwentów filologii romańskiej
Techniki i narzędzia
Jarosław Krajka
Analiza potrzeb w planowaniu kursów językowych do celów zawodowych - o roli technologii społeczeństwa informacyjnego
Iwona Mokwa-Tarnowska
Nabywanie umiejętności przydatnych w pracy na kursie języka specjalistycznego w środowisku e-learningowym
Radosław Kucharczyk, Krystyna Szymankiewicz
Nauczanie drugich języków obcych, czyli jak wykorzystać repertuar językowy uczącego się (na przykładzie języka francuskiego dla potrzeb zawodowych)
Monika Nader-Cioczek
Tłumaczenie avista jako narzędzie w dydaktyce języków obcych
Nowe tendencje w nauczaniu języków specjalistycznych
Sambor Grucza
Nauczanie języków obcych na potrzeby interkulturowej komunikacji projektowej
Tomasz Róg
Techniki kreatywnego myślenia w dydaktyce języka specjalistycznego
Anna Piwowarczyk
Rozwój inteligencji kulturowej na lektoracie w uczelni ekonomicznej
Urszula Zemełko
Ekspert ds. komunikacji pisemnej firmy - nowe wyzwanie dla dydaktyki języków obcych
Anna Grabowska
Interkomprehensja w językach pokrewnych a nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy
Ewaluacja
Ewa Zwierzchoń-Grabowska
Nauczanie języka obcego specjalistycznego a poziom opanowania przez ucznia języka obcego ogólnego i wiedzy specjalistycznej
Małgorzata Sokołowicz
Certyfikacja na akademii muzycznej. W poszukiwaniu złotego środka
Kształcenie nauczycieli
Małgorzata Spychała
Kształcenie nauczycieli języka hiszpańskiego w Polsce i na świecie: wyzwania i potrzeby edukacyjne
Elżbieta Danuta Lesiak-Bielawska
Specyfika pracy nauczyciela języka specjalistycznego (JS) a implikacje dla procesu kształcenia