Lewy baner

Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy

Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy

45,00 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

red.Magdalena Sowa, Maria Mocarz-Kleindienst, Urszula Czyżewska
ISBN:
978-83-8061-063-7
Stron: 392
Format: B5
Rok wydania: 2015


SPIS TREŚCI

Wstęp


Polityka językowa i programy nauczania

Alicja Pstyga
Przestrzeń komunikacji publicznej a polska polityka językowa

Artur Gałkowski
Terminologie specjalistyczne w kształceniu italianistów i tłumaczy języka włoskiego na etapie konstruowania i realizacji programu studiów I i II stopnia filologii włoskiej z translatoryką Uniwersytetu Łódzkiego

Elżbieta Gajewska
Badania nad dyskursami specjalistycznymi a praktyka pedagogiczna

Maciej Smuk
Oczekiwania studentów a profil absolwenta warszawskiej romanistyki. Ku redefinicjom czy modyfikacjom?

Stanisław Goźdź-Roszkowski, Jacek Makowski
"Lingwistyka dla biznesu czy biznes dla lingwistyki?" - rola i miejsce specjalistycznych języków obcych w programie interdyscyplinarnych studiów uniwersyteckich na przykładzie Uniwersytetu Łódzkiego

Ewa Białek
Terminologia dyplomatyczna i polityczna - z praktyki nauczania

Maria Mocarz-Kleindienst
Języki specjalistyczne w programach nauczania na kierunkach slawistycznych

Katarzyna Maniowska
Zrozumieć niezrozumiałe - kilka uwag o włoskim języku specjalistycznym

Jan Lazar
Les programmes des philologies romanes en République tch&egraveque: Quelle évolution apr&egraves la chute du régime communiste

Élodie Oursel
Propositions pour les contenus de formation en français de l'administration

Kształcenie językowe a potrzeby rynku pracy

Karl-Hubert Kiefer, Paweł Szerszeń
Badania potrzeb językowo-komunikacyjnych na przykładzie wybranych obszarów zawodowych w polsko-niemieckim kontekście gospodarczym

Joanna Mampe
Współzależności pomiędzy procesem kształcenia uniwersyteckiego a wymaganiami rynku pracy oczami studentów filologii rosyjskiej Uniwersytetu Gdańskiego

Agata Buchowiecka-Fudała
Teoretyczne i praktyczne przesłanki planowania i projektowania dydaktycznego a rynek pracy (na przykładzie języka rosyjskiego)

Konrad Klimkowski
Specjalista językowy jako przedsiębiorca: implikacje edukacyjne

Przemysław Jóźwikiewicz
Absolwenci ukrainistyki Uniwersytetu Wrocławskiego a rynek pracy

Magdalena Dańko
Znajomość języków obcych a zapotrzebowanie i wymogi polskiego rynku pracy (na przykładzie języka francuskiego)

Aleksandra Kocjan
Specjalistyczny wymiar nauczania języka obcego i jego wpływ na wybory zawodowe absolwentów filologii romańskiej


Techniki i narzędzia

Jarosław Krajka
Analiza potrzeb w planowaniu kursów językowych do celów zawodowych - o roli technologii społeczeństwa informacyjnego

Iwona Mokwa-Tarnowska
Nabywanie umiejętności przydatnych w pracy na kursie języka specjalistycznego w środowisku e-learningowym

Radosław Kucharczyk, Krystyna Szymankiewicz
Nauczanie drugich języków obcych, czyli jak wykorzystać repertuar językowy uczącego się (na przykładzie języka francuskiego dla potrzeb zawodowych)

Monika Nader-Cioczek
Tłumaczenie avista jako narzędzie w dydaktyce języków obcych


Nowe tendencje w nauczaniu języków specjalistycznych

Sambor Grucza
Nauczanie języków obcych na potrzeby interkulturowej komunikacji projektowej

Tomasz Róg
Techniki kreatywnego myślenia w dydaktyce języka specjalistycznego

Anna Piwowarczyk
Rozwój inteligencji kulturowej na lektoracie w uczelni ekonomicznej

Urszula Zemełko
Ekspert ds. komunikacji pisemnej firmy - nowe wyzwanie dla dydaktyki języków obcych

Anna Grabowska
Interkomprehensja w językach pokrewnych a nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy


Ewaluacja

Ewa Zwierzchoń-Grabowska
Nauczanie języka obcego specjalistycznego a poziom opanowania przez ucznia języka obcego ogólnego i wiedzy specjalistycznej

Małgorzata Sokołowicz
Certyfikacja na akademii muzycznej. W poszukiwaniu złotego środka


Kształcenie nauczycieli

Małgorzata Spychała
Kształcenie nauczycieli języka hiszpańskiego w Polsce i na świecie: wyzwania i potrzeby edukacyjne

Elżbieta Danuta Lesiak-Bielawska
Specyfika pracy nauczyciela języka specjalistycznego (JS) a implikacje dla procesu kształcenia

9788380610637