Lewy baner

Ochrona telewidza w III Rzeczypospolitej

Ochrona telewidza w III Rzeczypospolitej

12,60 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

Małgorzata Gruchoła
ISBN: 83-7363-073-2
Stron: 288
Format: B5
Rok wydania: 2003

Książka poświęcona jest prawnym, edukacyjnym, instytucjonalnym i organizacyjnym aspektom ochrony odbiorców telewizji. Rozważania koncentrują się wokół zagadnień stanowiących o ochronie telewidza przez prawo polskie i europejskie instytucji rządowych, parlamentarnych i nadawców chroniących odbiorców telewizji inicjatyw społecznych, organizacji telewidzów i ich roli w reprezentowaniu interesu audytorium oraz edukacji medialnej. Regulacje prawne i praktyka w tej dziedzinie w Polsce są porównywane z doświadczeniami innych krajów, głównie członków Unii Europejskiej. Do książki dołączony jest aneks, którego treść stanowią m.in. dokumenty prawne.


Spis treści

Wstęp

ROZDZIAŁ I
Zabezpieczenie i ochrona telewidza przez prawo polskie i europejskie

I. Ochrona zdrowia fizycznego, psychicznego i moralnego nieletnich
II. Ochrona godności człowieka i zdrowia moralnego
III. Ochrona przekonań i uczuć religijnych
IV. Ochrona tożsamości narodowej i kulturowej
V. Ochrona języka polskiego

ROZDZIAŁ II
Edukacja medialna formą ochrony telewidza

I. Edukacj a medialna zadaniem dla rodziców i wychowawców w rodzinie
II. Edukacja medialna jako przedmiot nauczania w szkole
III. Rola organizacji i stowarzyszeń w medialnym edukowaniu społeczeństwa
IV. Edukacja medialna zadaniem instytucji rządowych
1. Kraj owa Rada Radiofonii i Telewizji
2. Ministerstwo Edukacji Narodowej
3. Telewizja Polska S. A
V. Edukacja medialna zadaniem Kościoła katolickiego

ROZDZIAŁ III
Instytucje rządowe, parlamentarne i nadawców chroniące telewidza

I. Instytucje rządowe i nadawców poza Polską chroniące telewidza
II. Instytucje rządowe chroniąca telewidza w Polsce
1. Kraj owa Rada Radiofonii i Telewizji
2. Zespół ds. Promocji Zdrowia Psychicznego w Mass Mediach
III. Instytucje parlamentarne
1. Senacka Komisja Kultury i Środków Przekazu
2. Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu
IV Inicjatywy nadawców telewizyjnych w Polsce
1. Porozumienie Polskich Nadawców Telewizyj nyeh "Przyj azne media"
2. Biuro Polityki i Koordynacji Programowej Telewizji Polskiej S.A. - Dział Kontaktów z Widzami

ROZDZIAŁ IV
Organizacje telewidzów i ich rola w reprezentowaniu interesu audytorium

I. Telewizyjne stowarzyszenia konsumenckie na świecie
II. Stowarzyszenie Ochrony Radiosłuchacza i Telewidza-pierwsze telewizyjne stowarzyszenie konsumenckie w Polsce
1. Organizacja SORT-u
2. Statut SORT-u
3. Cele, metody i formy działania SORT-u
4. Akcje SORT-u
5. Korespondencja SORT-u
III. Inne inicjatywy samoobrony odbiorców telewizji w kraju
1. Ogólnopolska Rada Ruchów Katolickich - akcja "Biały Tydzień"
2. Akademia Życia im. prof. Juliana Aleksandrowicza oraz "Ruch przeciw Złu" - "Apel-protest przeciw przemocy i pornografii w mediach"
3. Rada do spraw Rodziny przy Wojewodzie Pomorskim
4. Inne inicjatywy organizacji i stowarzyszeń społecznych
5. Konferencje
IV. Niezrealizowane projekty telewizyjnych stowarzyszeń konsumenckich w Polsce
1. Stowarzyszenie Centrum Promocji Medialnej "Dobro w Przekazie"
2. Stowarzyszenie Centrum Promocji Medialnej "Akademia Dobra" - Audiowizualna Karta Społecznych Oczekiwań
3. Stowarzyszenie Centrum Promocji Medialnej "Traditio et Familia"

Zakończenie

Bibliografia
Aneksy

8373630732