
Homo consumens. Kultura konsumpcji
red. Małgorzata Dziura, Elżbieta Wolanin-Jarosz
ISBN: 978-83-7702-856-8
Stron: 224
Format: B5
Rok wydania: 2014
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie (Małgorzata Dziura, Elżbieta Wolanin-Jarosz)
I. Kulturowe aspekty konsumpcjonizmu
FRANCISZEK M. ROSIŃSKI, Kultura konsumpcji w dawnym Izraelu
WOJCIECH JÓZEF BURSZTA, Konsumowanie ego
MAŁGORZATA DZIURA, Konsumpcyjne wzory polskiej gościnności
II. Społeczne przejawy konsumeryzmu
BEATA JANECZKO, Centrum handlowe jako wiodąca przestrzeń społeczeństwa konsumpcyjnego
EWA MARKOWSKA-GOS, Konsumeryzm a symptomy dezorganizacji rodziny współczesnej. Wybrane aspekty
DOROTA KOŁODZIEJ, Dewaluacja wartości starości we współczesnym społeczeństwie konsumpcyjnym
III. Prawno-ekonomiczny wymiar funkcjonowania homo consumens
GRZEGORZ KOWALSKI, Sprawiedliwość społeczna wobec konsumpcjonizmu (zagadnienia konstytucyjne)
JERZY NIKOŁAJEW, Organy ochrony prawnej konsumentów w Polsce
ELŻBIETA WOLANIN-JAROSZ, Etnocentryzm konsumencki - przegląd wybranych badań w Polsce i na rynkach międzynarodowych
PIOTR RUBAJ, Bezpieczeństwo socjalne i konsumpcja publiczna w warunkach międzynarodowej konkurencyjności gospodarek