Lewy baner

Homo consumens. Kultura konsumpcji

Homo consumens. Kultura konsumpcji

25,00 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

red. Małgorzata Dziura, Elżbieta Wolanin-Jarosz
ISBN:
978-83-7702-856-8
Stron: 224
Format: B5
Rok wydania: 2014


SPIS TREŚCI

Wprowadzenie (Małgorzata Dziura, Elżbieta Wolanin-Jarosz)


I. Kulturowe aspekty konsumpcjonizmu

FRANCISZEK M. ROSIŃSKI, Kultura konsumpcji w dawnym Izraelu

WOJCIECH JÓZEF BURSZTA, Konsumowanie ego

MAŁGORZATA DZIURA, Konsumpcyjne wzory polskiej gościnności


II. Społeczne przejawy konsumeryzmu

BEATA JANECZKO, Centrum handlowe jako wiodąca przestrzeń społeczeństwa konsumpcyjnego

EWA MARKOWSKA-GOS, Konsumeryzm a symptomy dezorganizacji rodziny współczesnej. Wybrane aspekty

DOROTA KOŁODZIEJ, Dewaluacja wartości starości we współczesnym społeczeństwie konsumpcyjnym


III. Prawno-ekonomiczny wymiar funkcjonowania homo consumens

GRZEGORZ KOWALSKI, Sprawiedliwość społeczna wobec konsumpcjonizmu (zagadnienia konstytucyjne)

JERZY NIKOŁAJEW, Organy ochrony prawnej konsumentów w Polsce

ELŻBIETA WOLANIN-JAROSZ, Etnocentryzm konsumencki - przegląd wybranych badań w Polsce i na rynkach międzynarodowych

PIOTR RUBAJ, Bezpieczeństwo socjalne i konsumpcja publiczna w warunkach międzynarodowej konkurencyjności gospodarek

9788377028568