
"Nie głos, ale słowo..." 2. Ku wspólnocie komunikacyjnej niesłyszących i słyszących
red. Kazimiera Krakowiak, Amelia Dziurda-Multan
ISBN: 978-83-7702-346-4
Stron: 176
Format: B5
Rok wydania: 2011
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie (Kazimiera Krakowiak, Amelia Dziurda-Multan)
I. WCZESNA, KOMPLEKSOWA I USTAWICZNA STYMULACJA ROZWOJU DZIECKA Z USZKODZENIEM SŁUCHU
Jagoda CIESZYŃSKA, Wczesna nauka czytania jako stymulacja rozwoju dzieci niesłyszacych
Agnieszka PANKOWSKA, Lidia KŁONICA, Zagadnienia implantacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Justyna LESZKA, Wczesna rehabilitacja i szkoła specjalna - kontynuacja czy sprzeczność
Małgorzata ZABORNIAK-SOBCZAK, Wspolne kształcenie uczniów z wadą słuchu i uczniów słyszących
II. CZŁOWIEK Z USZKODZONYM SŁUCHEM W SRODOWISKU SPOŁECZNYM
Kazimiera KRAKOWIAK, Wspólnota komunikacyjna i język dzieci z głębokimi uszkodzeniami słuchu
Joanna KOBOSKO, "Gdzie jest moje prawdziwe Ja (self)?" - świat emocji młodzieży głuchej ze słyszących rodzin
Joanna PUTKIEWICZ, Anna PIOTROWSKA, Artur LORENS, Agnieszka PANKOWSKA, Anita OBRYCKA, Henryk SKARŻYŃSKI, Dziecko z częściowa głuchota w aspekcie relacji szkolnych i rówieśniczych
III. WSPARCIE SPOŁECZNE DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH OSÓB Z USZKODZENIAMI SŁUCHU
Arieta KUCHARCZYK, Wsparcie społeczne - źródło siły i kompetencji rodziców dzieci z uszkodzeniami słuchu
Aleksandra BOROWICZ, O potrzebie badan nad stresem rodzicielskim
Małgorzata GULIP, Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem w wieku przedszkolnym i szkolnym metoda Marii Montessori
Beata GULATI, Organizacja wsparcia dla studentow z uszkodzonym słuchem w Akademii Podlaskiej
Aleksandra BOROWICZ, Renata KOŁODZIEJCZYK, Działalność Centrum Edukacji Niesłyszacych i Słabo Słyszących w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II
Ewa DOMAGAŁA-ZYSK, Podstawowe trudności osób niesłyszacych w opanowaniu pisowni jezyka obcego i ich kompensowanie
Olga GRABOWSKA, Zastosowanie metody fonogestów w nauczaniu językow obcych - podejście eksperymentalne
Noty o autorach