Lewy baner

Nowe media i komunikowanie wizualne

Nowe media i komunikowanie wizualne

37,80 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

red. Piotr Francuz, Stanisław Jędrzejewski
ISBN:
978-83-7702-099-9
Stron: 254
Format: B5
Rok wydania: 2010

Tematyka przedstawianych artykułów obejmuje: teorię społeczeństwa informacyjnego Umesao Tadao charakterystykę nowych mediów z perspektywy konwergencji próbę odpowiedzi na pytanie, czym jest Internet nowej generacji (Web 2.0) jako technologia kooperacji w sieci i społecznego tworzenia wiedzy i innej zawartości przez uczestników serwisów społecznościowych podstawowe ustalenia terminologiczne, w tym dwa najważniejsze pojęcia: komunikowanie masowe oraz Internet prezentację aktualnego statusu istniejących widowni w odniesieniu do przestrzeni nowych mediów, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu charakterystykę współczesnego świata - świata początku XXI wieku jako w coraz większym stopniu 'świata informacji' kwestie związane z wolnością wypowiedzi w Internecie nowe możliwości uprawiania i komunikowania badań naukowych - szerzej: działalności wiedzotwórczej w Internecie analizę zmian jakim pod wpływem nowych mediów podlega telewizja pytanie, czy współczesne radio - medium i instytucja zarazem, znajdująca się obecnie u progu zasadniczych zmian - jest przygotowane na nową sytuację próbę socjologicznej analizy fenomenu sieciowych społeczności propagujących anoreksję społeczność forum internetowego miau.pl rolę Internetu w powstawaniu nowych zjawisk folklorystycznych animacje jako współczesny kod kulturowy (z Wprowadzenia)


SPIS TREŚCI

Piotr Francuz, Stanisław Jędrzejewski
Wprowadzenie

Iwona Merklejn
Teoria społeczeństwa informacyjnego Umesao Tadao i jejznaczenie dla dalszych badań

Katarzyna Kopecka-Piech
Nowe media z perspektywy konwergencji. Wzajemne determinacje struktury, treści i typów uczestnictwa

Kazimierz Krzysztofek
Internet uspołeczniony: Web 2.0 jako zmiana kulturowa

Katarzyna Brzoza
Internet narzędziem komunikowania masowego

Krzysztof Stachura
(Nowe)? widownie. Doświadczenia odbiorców mediów w kulturze konwergencji

Piotr Gawrysiak
Wolne idee kontra „Świat copyright"

Magdalena Szpunar
Granice wolności słowa w Internecie

AndrzejRadomski, Radosław Bomba
Web 2.0 a nauka. Internet, Web 2.0, Kultura 2.0, Nauka 2.0, Zbiorowa inteligencja

Agnieszka Zwiefka-Chwałek
Telewizja - reaktywacja. Jak ożywić dinozaura, czyli o strategiach przekazów telewizyjnych w dobie nowych mediow

Stanisław Jędrzejewski
Strategie rozwoju radia 2.0

Piotr Para
Zmiana społecznejroli dziennikarza w dobie mediów cyfrowych

Joanna Bierówka
Społeczności sieciowe propagujące anoreksję jako przykład zbiorowego eskapizmu

Michalina Rutka
Rola rytuałów w tworzeniu społeczności internetowej na przykładzie odtwarzanych przez użytkowników forum internetowego Miau.pl

Janina Hajduk-Nijakowska
e-foklor. Rola Internetu w powstawaniu nowych zjawisk folklorystycznych

Andrzej Wojnach
Animacja jako nowy kod kulturowy. Myślenie animacją

Jacek Dąbała
Dobra publicystyka a ryzyko błędu

Julita Makaro
Przeobrażenia w konstruowaniu wizerunku miasta na karcie pocztowej. Od nudnych pocztówek PRL do spektakularnych pocztówek współczesnych?

Marek Hallada
Fotografia jako element składowy multimediów oraz forma wizualnego komunikatu dydaktycznego wykorzystywanego w procesie kształcenia

9788377020999