
Jakość w zarządzaniu bezpieczeństwem obywateli
Marek Lisiecki
ISBN: 978-83-7363-860-0
Stron: 258
Format: B5 (oprawa twarda)
Rok wydania: 2009
Spis treści
Wstęp
Rozdział I
Jakość w zarządzaniu organizacjami publicznymi
1. Specyficzne cechy organizacji publicznych
2. Zarządzanie organizacjami publicznymi
3. Jakość w organizacjach publicznych
Rozdział II
Kontrola jako instrument stymulujący oraz weryfikujący jakość w zarządzaniu
1. Tradycyjne i współczesne rozumienie kontroli
2. Kontrola strategiczna i operacyjna
3. Audyt i jego obszary zastosowania
Rozdział III
Bezpieczeństwa jako przedmiot zarządzania
1. Znaczenie bezpieczeństwa dla państwa, obywatela
2. Bezpieczeństwo zewnętrzne oraz wewnętrzne
3. Bezpieczeństwo publiczne a bezpieczeństwo wewnętrzne
4. Bezpieczeństwo w ujęciu funkcjonalnym
5. Czyny zagrażające bezpieczeństwu obywateli w świetle prawa karnego
Rozdział IV
Realne i potencjalne zagrożenia dla bezpieczeństwa obywateli
1. Zagrożenia dla Świata i Europy oraz ryzyko ich wystąpienia
2. Zagrożenia dla RP w świetle statystyk oraz badań organizacji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo obywateli
3. Zagrożenia w opinii przedstawicieli administracji samorządowej i społeczności lokalnej
Rozdział V
Obszary bezpieczeństwa i ich rola w zapewnieniu bezpieczeństwa obywateli
1. Podstawowe obszary bezpieczeństwa
2. Organizacje wykonawcze w poszczególnych obszarach bezpieczeństwa
3. Zmiany ustrojowe w administracji publicznej i ich wpływ na bezpieczeństwo obywateli
Rozdział VI
Projektowanie i wdrażanie zmian dla potrzeb zarządzania bezpieczeństwem obywateli
1. Ogólne podejścia przy projektowaniu nowych rozwiązań organizacyjnych
2. Projektowanie struktur organizacyjnych
3. Analiza zgodności rozwiązań z zasadami teorii organizacji
4. Przygotowywanie i wdrażanie zmian
Rozdział VII
Instrumenty stymulujące oraz oceniające jakość w zarządzaniu bezpieczeństwem obywateli
1. Instrumenty stymulujące jakość
2. Prakseologiczne kryteria oceny
3. Oceny problemowe
4. Oceny kompleksowe
Zakończenie
Bibliografia