Lewy baner

Człowiek z perspektywy biznesu

Człowiek z perspektywy biznesu

35,70 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

red. Kinga Machowicz
ISBN:
978-83-7363-858-7
Stron: 392
Format: B5
Rok wydania: 2009

Pozycje człowieka w otaczającym go świecie można oceniać z różnych punktów widzenia. Jednym z takich odniesień jest szeroko rozumiany biznes. Przez wiele lat panowało przkonanie, że biznes powinien być nastawiony wyłącznie na zysk. Człowiek był zatem tylko środkiem do celu. Obecnie wspomniany pogląd ulega diametralnej zmianie. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie relacji panujących między człowiekiem a biznesem dostarczenie argumentów przemawiających za tym, że człowiek jest najbardziej istotnym elementem świata biznesu i takie ustawienie nie tylko nie jest sprzeczne z osiąganiem zysku, ale wręcz niezbędne dla jego wypracowania. Założona problematyka ma wieloaspektowy charakter i dlatego została opracowana w sposób interdyscyplinarny przez przedstawicieli nauk prawnych, ekonomicznych, politycznych, mających kontakt z praktyką życia gospodarczego. (ze Wstępu)


Spis treści

Wstęp
Wykaz ważniejszych skrótów

Rozdział I WOLNOŚĆ GOSPODARCZA W POLSCE
1. Publicznoprawna reglamentacja podejmowania działalności gospodarczej. Poszukiwanie modelu optymalnego (Aneta Kaczorek)
2. Wolność gospodarcza w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego (Anna Chmielarz)
3. Praktyczne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej w świetle ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (Marek Białkowski)
4. Podsumowanie

Rozdział II PRAWO DO PRYWATNOŚCI W KONTEKŚCIE PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1. Prowadzenie działalności gospodarczej jako egzemplifikacja prawa do życia prywatnego (Kinga Machowicz)
2. Prawna ochrona dóbr osobistych pracowników (Mariusz Paździor)
3. Obowiązki przedsiębiorców w zakresie gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych osobowych (Małgorzata Ganczar)
4. Podsumowanie

Rozdział III KAPITAŁ LUDZKI JAKO CZYNNIK ROZWOJU ORGANIZACJI GOSPODARCZYCH
1. Kapitał ludzki w gospodarce opartej na wiedzy (Anna Drab-Kurowska)
2. Rola kapitału ludzkiego w budowaniu potencjału konkurencyjnego współczesnych organizacji gospodarczych (Małgorzata Brojak-Trzaskowska)
3. Wiedza jako determinanta wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw (Małgorzata Porada-Rochoń)
4. Podsumowanie

Rozdział IV CZŁOWIEK WOBEC ZMIANY W ORGANIZACJI
1. Pozycja człowieka w zarządzaniu zmianą w organizacji (Kalina Grzesiuk)
2. Czynnik ludzki wobec zmian wynikających z przyjętej strategii rozwoju organizacji w drodze fuzji i przejęć przedsiębiorstw (Anna Owidia Surmacz)
3. Podsumowanie

Rozdział V WYBRANE ORGANIZACJE WOBEC BIZNESU
1. Wolność gospodarcza w kontekście katolickiej nauki społecznej (Rafał Biskup)
2. Wpływ przemian na rynku energii elektrycznej na budowanie proklienckiej postawy przedsiębiorstw elektroenergetycznych (Grzegorz Matejko)
3. Partie protestu wobec procesów i zjawisk gospodarczych w Polsce (2001-2007) (Marcin Rydel)
4. Podsumowanie

Rozdział VI UWARUNKOWANIA GLOBALNE A ROZWÓJ REGIONÓW POLSKI WSCHODNIEJ
1. Globalne uwarunkowania rozwoju regionalnego (Konrad Pawłowski)
2. Wpływ wybranych funduszy unijnych na rozwój kapitału ludzkiego a konkurencyjność regionów Polski wschodniej (Aneta Sokół)
3. Podsumowanie

Zakończenie

Spis rysunków, tabel i wykresów
Bibliografia
Noty o autorach

9788373638587