
#Medioznawstwo personalistyczne. Tom 1. Wybrane zagadnienia z filozofii i teologii mediów
red. ks. Jarosław Jęczeń, Piotr Guzdek
ISBN: 978-83-8061-576-2
Stron: 434
Format: B5
Rok wydania: 2018
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział I
Krzysztof Guzowski
Personalizm uniwersalistyczny Czesława Bartnika na tle innych nurtów personalizmu. Postulaty personalistyczne dla teorii komunikowania medialnego
Rozdział II
Jarosław Jęczeń
Osobotwórcza komunikacja "poietyczna"
Rozdział III
Wacław Branicki
Kształtowanie tożsamości osobowej w środowiskach nowych mediów
Rozdział IV
Marek Kaźmierczak
O potrzebie wyobraźni personalistycznej. Rzecz o mediach masowych i społecznościowych
Rozdział V
Grażyna Osika
Epistemologia komunikacji medialnej - implikacje personalistyczne
Rozdział VI
Marek Czachorowski
Zagrożenia personalistycznej etyki mediów
Rozdział VII
Piotr Guzdek
Personalistyczne pryncypium mediosfery. Wstępne ustalenia metafilozoficznych i ontologicznych podstaw medioznawstwa personalistycznego
Rozdział VIII
Bogumił Gacka MIC
Personalizm i mass media
Rozdział IX
Karol Klauza
Komunikacja w kontekście personalizmu uniwersalnego
Rozdział X
Dorota Narewska
Personalistyczne wskazania deontologiczne w koncepcji dziennikarstwa Karola Wojtyły
Rozdział XI
Karol Klauza
Personalistyczne implikacje w teologii mediów według Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka
Rozdział XII
Wojciech Misztal
Duchowość homo medialis