Lewy baner

Sacrum w mediach

Sacrum w mediach

35,00 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

red. Mirosław Chmielewski, Marek Jodkowski, Dariusz Sonak, Jarosław Woźniak
ISBN:
978-83-8061-189-4
Stron: 372
Format: B5
Rok wydania: 2015


SPIS TREŚCI

Ks. Marek Jodkowski
Wstęp


1. SACRUM I MEDIA: FUNDAMENTY I KRYTERIA

Mirosław Pawliszyn CSsR
Sacrum jako kategoria niemedialna

Ks. Jan Klinkowski
Znaczenie słowa i symbolu w przekazie medialnym kultury starożytnej i tradycji biblijnej

Ks. Rafał Leśniczak
Mass media i sacrum - spojrzenie Benedykta XVI

Janusz Ruciński
Obraz stał się ciałem i zamieszkał pośród nas. O "sakralizacji" medialnego wizerunku ciała

Ks. Bartłomiej Wiktor Koziej
Sacrum ludzkiego ciała a przekaz medialny


2. SACRUM W PRASIE

Ks. Andrzej Draguła
Sacrum zdeformowane. O prasowych karykaturach religijnych i reakcjach na nie

Krzysztof Marcinkiewicz
Pontyfikat papieża Franciszka w agendzie polskich tygodników opinii

Kinga Bogusiewicz
Gilbert Heith Chesterton: publicysta - prowokator - apologeta, czyli niezawodny sposób na obecność sacrum w tekstach prasowych


3. SACRUM W FILMIE

Antoni Jucewicz SVD
Człowiek wobec sacrum w filmie Pawła Łungina Wyspa (Ostrov)

Bartosz Wieczorek
Sacrum poza Bogiem. Poszukiwania świeckiego sacrum w filmie Poza szatanem Bruno Dumonta

Damian Belina
Katecheza o sacrum śmierci w mediach na przykładzie filmu Krzysztofa Zanussiego Śmierć prowincjała

Małgorzata Dec
Odkrywanie sacrum w filmie jako zadanie edukacji filmowej dzieci i młodzieży na przykładzie filmu Cyrk motyli w reżyserii J. Weigela

Ks. Dariusz Sonak
Doświadczenie małżeństwa mistycznego Świętej Teresy od Jezusa i próba jego ekranizacji w filmie fabularnym Raya Lorigi Święta Teresa


4. SACRUM W PRZEKAZIE WIZUALNYM

Monika Kacprzak
Skradzione symbole. Język sacrum w przekazie reklamowym

Agnieszka Szajda
Spot telewizyjny jako narzędzie promocji sacrum małżeństwa i rodziny na przykładzie kampanii społecznych Fundacji Mamy i Taty

Michalina Guzikowska
Islam w przekazie medialnym Al-Jazeery

Maria Piechocka-Kłos
Motywy religijne we współczesnej modzie. Inspiracja czy profanacja?

Mirosław Chmielewski CSsR
Akty profanacji i prowokacji wobec sacrum chrześcijan w europejskich mediach. Studium wybranych przypadków


5. SACRUM I PROFANUM W UTWORACH MEDIALNYCH

Ks. Michał Kuciński
Duchowość w "poezji krzyczanej"? Obraz świata w tekstach Luxtorpedy w świetle duchowości chrześcijańskiej

Ks. Paweł Kucia
Sacrum w twórczości współczesnych popartystów. Analiza medialna utworów muzycznych: Take Me to Church Hozier'a i Prayer in C Lilly Wood &amp The Prick and Robin Schulz

Ewa Łaskarzewska
Blog kapłański - między sacrum a profanum. Analiza wybranych treści publikowanych na blogach kapłańskich w kwietniu 2014 roku

Krystyna Joanna Świdzińska
Zmiana w podejściu do tematu śmierci w górach - medialna analiza wypadku na Broad Peak

Jerzy Jarosiński
Sacrum czy devotio moderna? Ekstremalna Droga Krzyżowa w wybranych mediach katolickich

Małgorzata Godzisz
Głosiciel w Sieci przekaźnikiem sacrum na przykładzie e-rekolekcji wędrownego kaznodziei o. Adama Szustaka OP

9788380611894