Posłannictwo twórców przekazu medialnego w świetle nauczania Jana Pawła II
Seria: Lubelskie studia teologiczno-moralne, T. 2
ks. Jan Kulig
ISBN: 978-83-7702-080-7
Stron: 276
Format: B5
Rok wydania: 2010
Przedmiotem materialnym niniejszych rozważań jest ukazanie odpowiedzialności twórców przekazu medialnego, a także wskazanie na realizacje ich misji, dzięki której rozwijają się oni sami jako osoby i służą dobru ludzkości. Przedmiot formalny pracy stanowi refleksja nad specyficznym ujęciem posłannictwa twórców prezentowanym przez Jana Pawła II. Wskazuje na to już samo podejście papieża do środków społecznego przekazu. Papież poprzez osobiste zaangażowanie w wykorzystanie mediów w służbie głoszenia Ewangelii oraz przez wezwanie skierowane do różnych uczestników przekazu, wskazuje na nadzieję, jaką wiąże z mediami. Jan Paweł II, dostrzegając zagrożenia, widział w mediach przede wszystkim narzędzie, które może służyć do realizacji pozytywnych celów. (ze Wstępu)
SPIS TREŚCI
WYKAZ SKRÓTÓW
WSTĘP
ROZDZIAŁ I. WSPÓŁCZESNY KONTEKST KOMUNIKACJI MEDIALNEJ
§1. Znaczenie mediów we współczesnym świecie
§2. Zagrożenia przekazu medialnego
ROZDZIAŁ II. PODMIOTOWY WYMIAR PRZEKAZU MEDIALNEGO
§1. Chrześcijańska wizja komunikacji
§2. Podstawy posłannictwa twórców przekazu
§3. Przymioty osobowe twórców.
§4. Inni uczestnicy przekazu medialnego.
ROZDZIAŁ III. PRZEDMIOTOWY WYMIAR PRZEKAZU MEDIALNEGO
§1. Narzędzia przekazu medialnego
§2. Oddziaływanie środków przekazu medialnego
ROZDZIAŁ IV. WEZWANIE DO PROMOCJI WARTOŚCI PRZEZ MEDIA
§1. Odpowiedzialność za prawdę
§2. Troska o dobro
§3. Otwartość na prawdziwe piękno
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA