
Nowe tendencje w zarządzaniu. Tom VIII
red. Marek Pawlak
ISBN: 978-83-8061-739-1
Stron: 436
Format: B5
Rok wydania: 2019
Spis treści
Wstęp
Część I. Etyka Biznesu
Rozdział 1. "Ponowoczesny romantyzm” i "ponowoczesna praca organiczna” jako kategorie wyjaśniające (nie)dojrzałość polskiej gospodarki rynkowej (Magdalena Zdun)
Rozdział 2. Moralność i religijność przyszłych liderów biznesu. Wyniki badań z wykorzystaniem hierarchii wartości (Marek Pawlak)
Rozdział 3. Nieetyczne techniki prowadzenia negocjacji (Andrzej Kozina)
Rozdział 4. Moralność - szansa czy bariera dla małych przedsiębiorstw (Agnieszka Parkitna, Anna Maria Kamińska, Katarzyna Bugara)
Rozdział 5. Efektywność samoregulacji przez branżowe kodeksy etyki na przykładzie branży finansowej w Polsce (Dominik Stanny)
Część II. Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstw
Rozdział 6. Obywatelskość w praktyce gospodarczej. Od CSR do biznesu obywatelskiego (Halina Zboroń)
Rozdział 7. Zaufanie warunkiem sine qua non funkcjonowania podmiotów społecznie odpowiedzialnych (Ewa Mazur-Wierzbicka)
Rozdział 8. Kierunki badań nad społeczną nieodpowiedzialnością przedsiębiorstw: analiza piśmiennictwa (Grzegorz Zasuwa)
Rozdział 9. Specyfika działań filantropijnych w klubach piłkarskich (Agnieszka Marek)
Rozdział 10. Prawa człowieka jako obszar społecznej odpowiedzialności biznesu (Urszula Gołaszewska-Kaczan)
Część III. Zarządzanie Pracownikami
Rozdział 11. Wewnątrzorganizacyjne uwarunkowania lojalności pracowników wobec organizacji (Daria Smarżewska)
Rozdział 12. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową (ZRP) w strategiach personalnych polskich przedsiębiorstw (Joanna M. Moczydłowska)
Rozdział 13. Współczesne przejawy dehumanizacji pracy i sposoby przeciwdziałania (Bernard Bińczycki)
Rozdział 14. Wyzwania związane z zatrudnianiem pracowników w ochronie zdrowia - wybrane zagadnienia (Grażyna Pawelec)
Część IV. Modele Biznesu
Rozdział 15. Szanse biznesowe rozwoju polskiej turystyki historyczno-kulturowej na Ukrainie (Witold Kołbuk)
Rozdział 16. Hybrid Business Models in Practice (Anna Pilarczyk)
Rozdział 17. Zarządzanie poprzez zmianę paradygmatu (Ireneusz Maj)
Część V. Employer Branding
Rozdział 18. Zachowania etyczne a kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa (Michalina Koral, Magdalena K. Wyrwicka)
Rozdział 19. Budowanie trwałych relacji z pracownikami według koncepcji employee experience management (Marta Młokosiewicz)
Rozdział 20. Wykorzystanie podstrony Kariera na firmowych portalach webowych w budowaniu wizerunku pracodawcy (Monika Wawer)
Rozdział 21. Wyznaczniki dobrego pracodawcy w opiniach osób studiujących (Grzegorz Wesołowski)
Część VI. Współczesne zjawiska w zarządzaniu
Rozdział 22. Activity of Crowdsourcing Platforms on the Internet (Małgorzata Dolińska)
Rozdział 23. Wpływ finansjalizacji na zachowania przedsiębiorstw wobec interesariuszy (Bogusław Gulski)
Rozdział 24. Sklepy przyszłości - tendencje, technologie i ich przewidywana akceptacja przez polskich konsumentów (Elżbieta Małyszek)
Część VI. Inne zagadnienia
Rozdział 25. Produkty spółdzielcze w perspektywie młodych konsumentów - na przykładzie rynku mleka (Maria Zuba-Ciszewska)
Rozdział 26. Zarządzanie instytucjami gospodarki budżetowejw latach 2014-2018 - analiza i ocena wprowadzonych zmian (Anna Krawczyk-Sawicka)