Lewy baner

Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk

Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk

48,00 zł
Brutto
Ilość

Marzena Cichorzewska, Dawid Kostecki
ISBN:
978-83-8061-981-4
Stron: 192
Format: B5
Rok wydania: 2021


Spis treści

Wstęp &nbsp&nbsp

Rozdział I
Modele administracji publicznej 
&nbsp&nbsp
1. Uwagi wprowadzające &nbsp&nbsp
2. Zarządzanie humanistyczne &nbsp&nbsp
3. Administracja publiczna &nbsp&nbsp
4. Zarządzanie publiczne &nbsp&nbsp
5. Zarządzanie publiczne a administracja publiczna &nbsp&nbsp
6. Modele administracji publicznej w ujęciu retrospektywnym &nbsp&nbsp
6.1. Model idealnej biurokracji &nbsp&nbsp
6.2. Model menadżerski (New Public Menagement) &nbsp&nbsp
6.3. Model governance &nbsp&nbsp

Rozdział II
Etos służby publicznej 
&nbsp&nbsp
1. Pojęcie etosu &nbsp&nbsp
2. Istota i misja służby publicznej &nbsp&nbsp
3. Determinanty etosu urzędniczego &nbsp&nbsp
3.1. Pozycja społeczna &nbsp&nbsp
3.2. Pozycja prawna &nbsp&nbsp
4. Zasady służby cywilnej &nbsp&nbsp
5. Ideał cech osobowych urzędnika &nbsp&nbsp

Rozdział III
Kultura organizacyjna
 &nbsp&nbsp
1. Pojęcie kultury organizacyjnej &nbsp&nbsp
2. Kultura organizacyjna w ujęciu E. Scheina &nbsp&nbsp
3. Kultura organizacyjna w ujęciu G. Hofstede &nbsp&nbsp
4. Kultura organizacyjna w ujęciu K.S. Camerona i R.E. Quinna &nbsp&nbsp
5. Kultura organizacyjna w ujęciu R. Harrisona &nbsp&nbsp
6. Funkcje kultury organizacyjnej &nbsp&nbsp

Rozdział IV
Kultura organizacyjna good governance w jednostkach&nbspadministracji publicznej 
&nbsp&nbsp
1. Kultura informacyjna &nbsp&nbsp
2. Kultura języka pisanego &nbsp&nbsp
2.1. Geneza prawna kultury języka pisanego &nbsp&nbsp
2.2. Kultura polskiego języka urzędowego &nbsp&nbsp
2.3. Opracowania błędów językowych w pismach urzędowych &nbsp&nbsp
2.4. Tekst urzędowy jako dyskurs &nbsp&nbsp
2.5. Narzędzia podnoszenia kultury pisemnej komunikacji urzędowej &nbsp&nbsp
3. Kompetencje społeczne pracowników &nbsp&nbsp
3.1. Kompetencje społeczne w zarządzaniu &nbsp&nbsp
3.2. Metody badania kompetencji społecznych pracowników &nbsp&nbsp
4. Zasady modelu kultury organizacyjnej good governance &nbsp&nbsp

Rozdział V
Narzędzie diagnostyczne poziomu kultury good governance
 &nbsp&nbsp
1. Diagnozowane obszary &nbsp&nbsp
2. Narzędzie diagnozujące - pozyskanie danych &nbsp&nbsp
3. Przygotowanie do diagnozy - kwestie formalne &nbsp&nbsp
3.1. Inicjowanie diagnozy &nbsp&nbsp
3.2. Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie diagnozy &nbsp&nbsp
3.3. Komunikowanie przeprowadzenia diagnozy &nbsp&nbsp
3.4. Proces zbierania danych - wskazówki &nbsp&nbsp
3.4.1. Dane obiektywne &nbsp&nbsp
3.4.2. Dane subiektywne &nbsp&nbsp
3.5. Integracja oraz kontrola pozyskanych danych &nbsp&nbsp
3.6. Instrukcja korzystania z narzędzia diagnozującego &nbsp&nbsp
3.7. Interpretacja wyników &nbsp&nbsp

Rozdział VI
Praktyka kształtowania kultury organizacyjnej&nbsp good governance w urzędzie &nbsp&nbsp
1. Infrastruktura etyczna &nbsp&nbsp
2. Ramy prawne &nbsp&nbsp
3. Odpowiedzialność urzędnika &nbsp&nbsp
3.1. Odpowiedzialność karna &nbsp&nbsp
3.2. Odpowiedzialność dyscyplinarna i porządkowa &nbsp&nbsp
3.3. Odpowiedzialność cywilna &nbsp&nbsp
3.4. Odpowiedzialność społeczna &nbsp&nbsp
4. Doradcy ds. etyki &nbsp&nbsp
5. Doskonalenie zawodowe &nbsp&nbsp
6. Kodeksy zawodowe
 &nbsp&nbsp
Zakończenie &nbsp&nbsp

Suplement
Dobre Praktyki 
&nbsp&nbsp
Przykład 1. Kodeks etyczny pracowników Urzędu Miasta Torunia &nbsp&nbsp
Przykład 2. Kodeks Etyki Pracowników Urzędu Miasta Gdyni &nbsp&nbsp
Przykład 3. Kodeks Etyki Narodowego Centrum Badań i Rozwoju &nbsp&nbsp
Przykład 4. Budżet Obywatelski - miasto Lublin &nbsp&nbsp
Przykład 5. Stworzenie Zespołu Doradców Etycznych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów &nbsp&nbsp

Aneks
Narzędzie diagnostyczne do mierzenia poziomu kultury organizacyjnej
good governance &nbsp&nbsp

Wykaz literatury &nbsp&nbsp

Spis tabel &nbsp&nbsp

Spis wykresów &nbsp&nbsp

Spis rysunków &nbsp&nbsp

9788380619814
14 Przedmioty