
Resocjalizacja nieletnich niedostosowanych społecznie. Teoria i praktyka
red. Marta Filipowicz, Joanna Latała
ISBN: 978-83-8061-693-6
Stron: 274
Format: B5
Rok wydania: 2019
Spis treści
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I
Wybrane aspekty resocjalizacji nieletnich - ujęcie teoretyczne
Andrzej Bałandynowicz
Postantropologiczny i reifikacyjny model resocjalizacji nieletnich w Polsce
Mieczysław Dudek
Kompetencje nauczycieli do pracy z uczniami niedostosowanymi społecznie
Katarzyna M. Stanek
Kształtowanie umiejętności i kompetencji osób niedostosowanych społecznie w systemie resocjalizacji
Leokadia Szymczyk
Rodzina jako wartość w procesie resocjalizacji nieletnich
Stanislav Konečný
Modele polityki społecznej na poziome lokalnym w krajach Unii Europejskiej
Dariusz Polakowski
Oddziaływania resocjalizacyjne w ramach Klubu Integracji Społecznej
Kamila Farbiszewska-Arent
Schronisko dla nieletnich - placówka opieki całkowitej nad nieletnimi podejrzanymi o dokonanie czynu zabronionego
CZĘŚĆ II
Oblicza niedostosowania społecznego - perspektywa praktyczna
Anna Zawada
Resocjalizacja nieletnich przez kreację plastyczną
Katarzyna Potaczała-Perz
Kształtowanie umiejętności empatycznych w kontekście zmian w zakresie wrażliwości na siebie i innych oraz wrażliwości na świat i wartości moralne osób przejawiających niedostosowanie społeczne
Joanna Mysiakowska, Anna Maria Sierecka
Wartości współczesnej młodzieży z różnych środowisk społecznych
Tadeusz Wolan
Kontraktowanie wychowawcze w placówce resocjalizacyjnej w procesie usamodzielniania nieletnich
Anna Bagniewska
Rola wartości nieletnich niedostosowanych społecznie w kontekście formułowania planów życiowych na podstawie badań własnych przeprowadzonych w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Bielsku-Białej
Małgorzata Osińska
Zasoby osobiste nieletnich zagrożonych demoralizacją - ochronne znaczenie kształcenia w procesie oddziaływań resocjalizacyjnych
Bożena Kowalska
Resocjalizacja nieletnich niedostosowanych społecznie w pracy kuratora zawodowego - współdziałanie: kurator - rodzina - szkoła
Robert Rabus
Wybrane elementy wartości dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie wychowanków
Specjalnego Ośrodka Wychowawczego w Bytomiu
Noty o autorach