Lewy baner

Środki przekazu. Informacja czy manipulacja

Środki przekazu. Informacja czy manipulacja

21,00 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

red. Adam Balicki, Tadeusz Guz, Wojciech Lis
ISBN:
978-83-7363-803-7
Stron: 260
Format: A5
Rok wydania: 2008

Podjęto próbę opisania złożonych procesów zachodzących we współczesnych środkach masowego przekazu. Rezultatem tej pracy jest publikacja zbiorowa, w której znajdują się teksty poruszające największe dylematy związane z działalnością środków masowego przekazu. Przedstawione prace, będące owocem interdyscyplinarnej refleksji nad genezą, istotą i celowością istnienia środków masowego przekazu, jako środków przekazywania informacji, prezentują szerokie ujęcie tematu, poczynając od wskazania filozoficznych podstaw ich funkcjonowania, poprzez analizę prawną, po zagadnienia dotyczące własności intelektualnej, ściśle przecież związanej z wykorzystaniem nowych technologii generowania i przekazywania informacji. Takie ujęcie tematu pozwoliło na spojrzenie na działalność środków masowego przekazu z szerokiej perspektywy. Mieliśmy wszakże świadomość, że uzyskanie pełnego oglądu wszystkich problemów związanych z działalnością środków masowego przekazu będzie bardzo trudne, żeby nie powiedzieć - niemożliwe. Pracownicy i przedstawiciele samorządu oraz filozofowie i dziennikarze podjęli ten temat w nadziei na aktualizację relewancji komunikacji interpersonalnej dla egzystencji współczesnego człowieka, który jest formowany przez każdą przekazywaną prawdę i dobro bądź też deformowany przez każde kłamstwo i zło. (ze Wstępu)


Spis treści

Wstęp (Adam Balicki, ks. Tadeusz Guz, Wojciech Lis)

Ks. TADEUSZ GUZ
Troska o filozofię mediów godną człowieka

DARIUSZ DUDEK
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji a polityka (uwagi na tle projektu nowelizacji)

GRZEGORZ KOWALSKI
Niezależność Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (wybrane kwestie prawne)

MACIEJ GAPSKI
Regulacje prawne kampanii wyborczej w wyborach parlamentarnych (zagadnienia ogólne)

GRZEGORZ WILK-JAKUBOWSKI
Doświadczenia polskiego markietingu politycznego - o roli mediów w sukcesie wyborczym

WOJCIECH LIS
Znieważenie Prezydenta RP w środkach masowego przekazu

ANNA KOMADOWSKA
Zniesławienie jako próba kształtowania negatywnego wizerunku - ujęcie karnomaterialne

ADAM BALICKI
Polemika w świetle prawa prasowego

ZBIGNIEW HUSAK
Ingerencja w sferę prywatności uzasadniona interesem publicznym

MAREK BIELECKI
Działalność mediów a wolność religijna

STANISŁAW SCHODZIŃSKI
Rzetelność mediów lokalnych na przykładzie powiatu biłgorajskiego

EWA POLAK-PAŁKIEWICZ
Media - sprzymierzeniec czy intruz?

JAROSŁAW BUBIŁO
Utwory muzyczne wobec wyzwań nowych technologii - analiza zagadnienia samplingu na tle zasad prawa autorskiego

EDYTA GAPSKA
Zastosowanie elektronicznych form komunikacji w postępowaniu cywilnym

ADAM BALICKI
Podpis elektroniczny - wybrane zagadnienia prawne

Informacje o Autorach

9788373638037