Lewy baner

Media

Media

5,00 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

Seria: Uzależnienia - fakty i mity

Joanna Chwaszcz, Małgorzata Pietruszka, ks. Dariusz Sikorski SDS
ISBN: 83-7363-234-4
Stron: 192
Format: B6
Rok wydania: 2005

Środki masowego przekazu stanowią współcześnie istotny czynnik kształtujący kulturę społeczną i postawy ludzi. Stają się także przedmiotem badań i dyskusji na gruncie wielu dziedzin nauki. Książka koncentruje się na analizie psychologicznych mechanizmów oddziaływania mediów na człowieka oraz konsekwencjach ich nadużywania. Nowym nurtem badań psychologicznych są badania uzależnień od środków masowego przekazu. Zależność ta ma charakter psychiczny, a jej skutki ujawniają się we wszystkich sferach funkcjonowania człowieka. W niniejszej pracy kolejno omówiono funkcje poszczególnych mediów i specyfikę ich funkcjonowania.


Spis treści

Wstęp

Rozdział I
Środki masowego przekazu

1. Funkcje środków masowej informacji
2. Rodzaje mass mediów

Rozdział II
Media i kultura
1. Ameryka Północna
2. Europa Zachodnia
3. Polska

Rozdział III
Nadużywanie środków masowego przekazu

1. Czynniki ryzyka
2. Psychologiczne oddziaływanie mass mediów
3. Uzależnienie od mediów

Rozdział IV
Szkody wywołane używaniem i nadużywaniem mediów

1. Szkody somatyczne
2. Szkody psychiczne
3. Szkody społeczne

Rozdział V
Profilaktyka nadużywania środków masowego przekazu

1. Strategie kierowane do nadawców
2. Strategie kierowane do odbiorców

Rozdział VI
Mity związane z mediami

1. Mity dotyczące gier komputerowych i Internetu
2. Mity dotyczące telewizji
3. Mity dotyczące prasy

Bibliografia

8373632344