Lewy baner

Przymioty osoby ludzkiej edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom

Przymioty osoby ludzkiej edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom

121,00 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

Krystyna Chałas, Małgorzata Łobacz
ISBN
978-83-8061-815-2
Stron: 456
Format: B5 (oprawa twarda)
Rok wydania: 2020


Spis treści

Wprowadzenie

I. Podstawy aksjologii i teleologii edukacji szkolnej
1.&nbspPojęcie wartości
2.&nbspTeorie i koncepcje wartości
3.&nbspStruktury, typologie i hierarchie wartości
4.&nbspFunkcje wartości w życiu człowieka, grup i wspólnot społecznych
5.&nbspFunkcja wartości w procesie wychowania
6.&nbspKryteria doboru wartości w procesie wychowania
6.1.&nbspKryterium antropologiczne
6.2.&nbspKryterium rozwojowe
6.3.&nbspKryterium społeczne
6.4.&nbspKryterium kulturowe
6.5.&nbspKryterium religijne
7.&nbspWychowanie w szkole i wychowanie szkolne - aspekty aksjologiczne

II. Przymioty osoby ludzkiej w edukacji aksjologicznej i wychowaniu ku wartościom
1.&nbspPedagogika personalistyczna - zarys zagadnienia
2.&nbspPojęcie edukacji aksjologicznej
3.&nbspProces wychowania ku wartościom
4.&nbspOsoba ucznia celem edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom
5.&nbspPrzymioty osoby ludzkiej - implikacje wychowawczo-dydaktyczne w świetle rozszerzającego się horyzontu aksjologicznego
5.1.&nbspGodność człowieka
5.2.&nbspRozumność - mądrość
5.3.&nbspWolność
5.4.&nbspOdpowiedzialność
5.5.&nbspZdolność do miłości
5.6.&nbspZdolność do twórczości
5.7.&nbspZdolność do transcendencji

III. Dydaktyczny wymiar edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom
1.&nbspParadygmaty w edukacji aksjologicznej i wychowaniu ku wartościom
2.&nbspStrategie edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom
3.&nbspSytuacja/sytuacje wychowawczo-dydaktyczne
4.&nbspZasady edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom
5.&nbspMetody i formy edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom
6.&nbspUczenie się wartości

IV. Przymioty osoby ludzkiej w programach edukacji aksjologicznej i wychowania ku wartościom
1.&nbspPoszanowanie i afirmacja godności osobowej i rozwijanie godności osobowościowej
2.&nbspRozwijanie rozumności i mądrości - wychowanie mądrościowe
3.&nbspStawanie się człowiekiem wolnym
4.&nbspStawanie się człowiekiem odpowiedzialnym
5.&nbspAfirmowanie miłości i budowanie cywilizacji miłości
6.&nbspRozwijanie twórczości
7.&nbspTranscendowanie siebie w czynach

Zakończenie

Bibliografia

9788380618152