
#Elementy dydaktyki akademickiej. Seria A. Metoda projektów w kształceniu studentów pedagogiki wczesnoszkolnej
Marta Buk-Cegiełka
ISBN: 978-83-8061-541-0
Stron: 148
Format: A5
Rok wydania: 2018
SPIS TREŚCI
Wstęp
I. PODSTAWY TEORETYCZNE METODY PROJEKTÓW W KSZTAŁCENIU STUDENTÓW PEDAGOGIKI
1. Rys historyczny
2. Istota metody projektów i jej szczegółowa egzemplifikacja w kształceniu studentów pedagogiki wczesnoszkolnej
3. Rodzaje projektów
4. Dydaktyczny wymiar metody projektów
5. Miejsce metody projektów wśród metod kształcenia akademickiego
II. NAUCZANIE - UCZENIE SIĘ PRZEZ PROJEKTY W PERSPEKTYWIE PARADYGMATÓW DYDAKTYKI AKADEMICKIEJ
1. Nauczanie - uczenie się przez projekty w perspektywie paradygmatu humanistycznego
2. Nauczanie - uczenie się przez projekty w perspektywie paradygmatu konstruktywistycznego
3. Nauczanie - uczenie się przez projekty w perspektywie paradygmatu krytyczno-empirycznego
III. NAUCZANIE - UCZENIE SIĘ PRZEZ PROJEKTY W PRAKTYCE KSZTAŁCENIA AKADEMICKIEGO PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
1. Projekty zorientowane na indywidualny rozwój studenta
1.1. Projekty zorientowane na rozwój warstwy biologicznej
1.2. Projekty zorientowane na rozwój warstwy psychologicznej
1.3. Projekty zorientowane na rozwój warstwy społecznej
1.4. Projekty zorientowane na rozwój warstwy kulturowej
1.5. Projekty zorientowane na rozwój warstwy światopoglądowej
2. Projekty zorientowane na rozwój praktycznych umiejętności dydaktycznych
Zakończenie
Bibliografia