
Pedagogika szkolna, wczesnoszkolna i przedszkolna. Teoria i praktyka. Tom 2. Wokół aktualnych problemów rozwoju szkoły
red. Krystyna Chałas, Beata Komorowska, Marta Buk-Cegiełka
ISBN: 978-83-8061-244-0
Stron: 334
Format: B5
Rok wydania: 2016
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część I
SZKOŁA W ZMIENIAJĄCEJ SIĘ RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNO-KULTUROWEJ
Józef KUŹMA, Nauka o szkole. Teorie i wizje przyszłej szkoły
Janusz MIĄSO, Szkoła w przestrzeni nowych mediów, nowego człowieka i nowego społeczeństwa
Aleksandra DZIAK, Kształcenie polonistyczne w środowisku cyfrowym
Monika JUREWICZ, Diagnozowanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci - nowe perspektywy i ponadczasowe dylematy
Krystyna CHAŁAS, Cierpienie dzieci i młodzieży w świetle szansy integralnego ich rozwoju
Józefa BAŁACHOWICZ, Podmiotowość ucznia i szanse jej rozwoju w edukacji wczesnoszkolnej
Anna JAKUBOWICZ-BRYX, Zdobywanie i budowanie autorytetu przez nauczycieli wczesnej edukacji
Krystyna ŻUCHELKOWSKA, Wypalenie zawodowe u nauczycieli przedszkoli
Elżbieta MAREK, Spełniające się przepowiednie - aktualność poglądów Ryszarda Więckowskiego na temat reformowania edukacji wczesnoszkolnej
Tadeusz BĄK, Michalicka koncepcja wychowania
Część II
WYBRANE PROBLEMY PRAKTYKI SZKOLNEJ
Jolanta ANDRZEJEWSKA, Metoda projektów szansą intensyfikacji uczenia się uczniów z klas I-III
Marta BUK-CEGIEŁKA, Rozwijanie twórczej aktywności dziecka w edukacji wczesnoszkolnej w świetle podstawy programowej
Beata KOMOROWSKA, Bezpieczeństwo dzieci w wieku wczesnoszkolnym w Internecie - w poszukiwaniu skutecznych sposobów oddziaływań wychowawczych
Agnieszka DACKA, Wspieranie autonomii ucznia we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych
Anna WITKOWSKA-TOMASZEWSKA, Wzorce aktywności poznawczej prezentowane w pakietach edukacyjnych w ujęciu dyskursywnym
Katarzyna WOJCIECHOWSKA, Nauczyciel, przewodnikiem w procesie promowania zdrowia w szkole