
#Tożsamość współczesnej szkoły katolickiej
red. ks. Adam Maj
ISBN: 978-83-8061-095-8
Stron: 338
Format: B5
Rok wydania: 2015
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie 
Teoretyczne podstawy tożsamości szkoły katolickiej
Janina Kostkiewicz
Teoretyczne podstawy szkoły katolickiej w pracach polskich pedagogów 20-lecia międzywojennego
Ks. Adam Maj
Tożsamość szkoły katolickiej w świetle dokumentu Stolicy Apostolskiej "Szkoła katolicka"
Ks. Piotr Kos
Podstawowe cele szkoły katolickiej w nauczaniu Jana Pawła II
Ks. Mariusz Sztaba
Troska o chrześcijańską tożsamość szkolnictwa katolickiego w kontekście Josepha Ratzingera - Benedykta XVI rozumienia istoty chrześcijaństwa
Rafał Czupryk
Szkoła katolicka depozytariuszem integralnej wizji człowieka
Alina Rynio
Zachowanie tożsamości szkoły katolickiej szansą przezwyciężenia kryzysu wychowania
Pedagogia szkolnictwa katolickiego
S. Maria Loyola Opiela
Wychowanie integralne istotą programów wychowania w katolickich przedszkolach 
Ks. Roman Jusiak
Bernardyńskie szkoły świeckie w XX wieku 
Benedykta (Magdalena) Filipek CSIC
Kierunki oddziaływań wychowawczych w kontekście myśli pedagogicznej bł. Marceliny Darowskiej
Ilona Gołębiewska
Wychowanie integralne w wybranych szkołach katolickich
Joanna Słowak
Wychowanie ku wartościom w Katolickim Liceum Ogólnokształcącym w Stalowej Woli
Katarzyna Nowak CSFN
Program wychowawczy i program profilaktyki - pomiędzy ideałami a rzeczywistością
Ks. Mariusz Śniadkowski
Funkcje ruchu religijnego jako środowiska formacyjno-wychowawczego w szkole katolickiej
Szkoła katolicka w przestrzeni oświatowej, społecznej i cywilizacyjnej
Beata Komorowska
Motywy podejmowania nauki w szkołach katolickich
Jerzy Niemiec
Szkoła katolicka - animator oświatowych więzi
Aneta Golba
Czy szkoła katolicka potrzebuje PR-u?
Hubert Szczepaniuk
Cyberprzestrzeń uniwersalnym medium w każdej kategorii edukacji?