
#Nowe tendencje w zarządzaniu. Tom VI
red. Marek Pawlak
ISBN: 978-83-8061-053-8
Stron: 314
Format: B5
Rok wydania: 2015
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część I. Koncepcje zarządzania
Rozdział I. Internet rzeczy - przesłanka czy problem współczesnego zarządzania (Magdalena K. Wyrwicka)
Rozdział II. Prawo jako instrument zarządzania państwem (Kinga Machowicz)
Część II. Strategia
Rozdział I. Planowanie scenariuszowe w teorii planowania strategicznego (Rafał Krupski)
Rozdział II. Dylematy myślenia strategicznego w rozwoju współczesnej organizacji (Krzysztof Janasz, Władysław Janasz)
Rozdział III. Przykład decyzji strategicznej: czy wydobywać gaz łupkowy w Polsce? (Witold Kołbuk, Dorota Kołbuk)
Rozdział IV. Model biznesu a strategia przedsiębiorstwa (Krystyna Leszczewska)
Część III. Społeczne aspekty zarządzania
Rozdział I. Marginalizacja starszych pracowników jako przejaw dysfunkcji w zarządzaniu (Joanna M. Moczydłowska)
Rozdział II. Styl kierowania lidera a zaangażowanie w pracę wolontariuszy (Bohdan Rożnowski, Katarzyna Belniak)
Rozdział III. Szkoła jako ucząca się organizacja i jej kultury organizacyjne (Ewa Augustyniak)
Rozdział IV. Wybrane kierunki współczesnych badań w obszarze zarządzania zmianami organizacyjnymi (Kalina Grzesiuk)
Część IV. Innowacje
Rozdział I. Pluralizm metodologiczny w badaniach dyfuzji innowacji (Paweł Kawalec)
Rozdział II. Dyfuzja innowacji we współczesnym świecie - działania marketingowe w służbie popularyzacji technologicznego novum (Magdalena Zdun)
Rozdział III. Dynamika miar innowacyjności i stopnia wykorzystania technologii informacyjnych w sektorze przedsiębiorstw w Polsce i krajach Unii Europejskiej (Diana Mietlicka)
Część V. Zagadnienia organizacyjne
Rozdział I. Metody i techniki organizacji i zarządzania w praktyce polskich organizacji (Marek Lisiecki)
Rozdział II. Badanie związków między wybranymi parametrami charakteryzującymi nadzór korporacyjny w Polsce (Marek Pawlak)
Rozdział III. Istota, obszary i przesłanki stosowania outsourcingu w przedsiębiorstwie (Agnieszka Szymankowska)
Część VI. Etyka biznesu
Rozdział I. Etyka biznesu - nowa tendencja w zarządzaniu (Halina Chwistecka-Dudek)
Rozdział II. Główne obszary tematyczne społecznej odpowiedzialności biznesu (Marcin Żemigała)
Część VII. Finanse
Rozdział I. Krzywa wieloryba - analiza skumulowanej zyskowności (Dariusz Filip)
Rozdział II. Zarządzanie ryzykiem operacyj nym - wybrane metody ilościowe (Joanna Niewiadoma)