Projekty tożsamościowe rodziny upowszechniane w polskich tygodnikach opiniotwórczych
Tożsamość osób, zbiorowości i instytucji 5
Justyna Szulich-Kałuża
ISBN: 978-83-7702-671-7
Stron: 332
Format: B5
Rok wydania: 2013
Wersja elektroniczna
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Komunikacyjny kontekst współczesnych modeli tożsamości
1.1. Teoretyczne podstawy komunikacyjnych wymiarów tożsamości
1.1.1. Interakcyjna koncepcja tożsamości
1.1.2. Światopoglądowa koncepcja tożsamości
1.1.3. Negocjacyjna koncepcja tożsamości
1.2. Rodzina pierwszym środowiskiem negocjowania tożsamości
1.2.1. Komunikacja jednokierunkowa w rodzinie a negocjowanie tożsamości
1.2.2. Komunikacja dwukierunkowa w rodzinie a negocjowanie tożsamości
1.2.3. Komunikacja bezkierunkowa w rodzinie a negocjowanie tożsamości
Rozdział II
Komponenty wzorcotwórcze projektów tożsamościowych
2.1. Postmodernistyczne inspiracje kreowania projektów tożsamościowych
2.2. Język kreatorem projektów tożsamościowych
2.2.1. Koncepcja językowego obrazu świata
2.2.2. Język w koncepcji "drugiej rzeczywistości"
2.3. Obraz kreatorem projektów tożsamościowych
Rozdział III
Metodologia badań własnych
3.1. Wybrane strategie badania przekazów medialnych
3.1.1. Polisemiotyczność przekazów medialnych
3.1.2. Polisemantyczność przekazów medialnych
3.1.3. Znaczenie obrazu w przekazach medialnych
3.1.4. Znaczenie tekstu w przekazach medialnych
3.2. Techniki badawcze w analizie przekazów medialnych
3.2.1. Analiza zawartości w badaniu przekazów medialnych
3.2.2. Analiza pól semantycznych w badaniu przekazów medialnych
3.2.3. Analiza dokumentarna w badaniu przekazów medialnych
3.2.4. Analiza dyskursu w badaniu przekazów medialnych
3.2.5. Analiza semiotyczna w badaniu przekazów medialnych
3.2.6. Analiza ramowa w badaniu przekazów medialnych
3.3. Organizacja badań własnych
3.3.1. Sformułowanie hipotez
3.3.2. Charakterystyka analizowanych tygodników
3.3.3. Charakterystyka analizowanych publikacji
3.3.4. Procedura badawcza językowych projektów tożsamościowych rodziny
3.3.5. Charakterystyka analizowanych fotografii
3.3.6. Procedura badawcza wizualnych projektów tożsamościowych rodziny
Rozdział IV
Językowe projekty tożsamościowe małżeństwa i rodziny
4.1. Poszukiwanie tożsamości współczesnych małżeństw - kontekst teoretyczny
4.1.1. Struktura pola semantycznego pojęcia "małżeństwo"
4.1.2. Językowe projekty tożsamościowe małżeństwa
4.1.3. Uogólnienia i wnioski
4.2. Poszukiwanie tożsamości współczesnej rodziny - kontekst teoretyczny
4.2.1. Struktura pola semantycznego pojęcia "rodzina"
4.2.2. Językowe projekty tożsamościowe rodziny
4.2.3. Uogólnienia i wnioski
Rozdział V
Językowe projekty tożsamościowe członków rodziny
5.1. Poszukiwanie tożsamości współczesnych matek - kontekst teoretyczny
5.1.1. Struktura pola semantycznego pojęcia "matka"
5.1.2. Językowe projekty tożsamościowe matek
5.1.3. Uogólnienie i wnioski
5.2. Poszukiwanie tożsamości współczesnych ojców - kontekst teoretyczny
5.2.1. Struktura pola semantycznego pojęcia "ojciec"
5.2.2. Językowe projekty tożsamościowe ojców
5.2.3. Uogólnienia i wnioski
5.3. Poszukiwanie tożsamości współczesnych dzieci - kontekst teoretyczny
5.3.1. Struktura pola semantycznego pojęcia "dziecko"
5.3.2. Językowe projekty tożsamościowe dzieci
5.3.3. Uogólnienia i wnioski
Rozdział VI
Wizualne projekty tożsamościowe rodziny
6.1. Wizualne projekty członków rodziny
6.2. Wizualne projekty przestrzeni życia rodzinnego
6.3. Wizualne projekty relacji małżeńsko-rodzinnych
6.4. Uogólnienia i wnioski
Zakończenie
Bibliografia
Artykuły wykorzystane w analizie pól semantycznych
Indeks osobowy
Summary