Lewy baner

Nowe tendencje w zarządzaniu

Nowe tendencje w zarządzaniu

29,40 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

red. Marek Pawlak
ISBN:
978-83-7702-089-0
Stron: 324
Format: B5
Rok wydania: 2010

Pierwsza część pracy ma charakter teoretycznego wprowadzenia. Część druga jest poświęcona grupom przedsiębiorstw. Część trzecia traktuje o zasobach ludzkich. Część czwartą poświęcono zarządzaniu w szkolnictwie, na studiach wyższych i w szkole. W części piątej zebrano takie tematy, jak: innowacje w zarządzaniu, procesy uczenia się w organizacji i adaptacyjność. Część szósta zawiera temat public relations, a także nabierającą znaczenia kwestię zarządzania społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa. W części siódmej zebrano prace na temat metod i narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu. (ze Wstępu)


Spis treści

Wstęp

Część I. Nowe paradygmaty
Rozdział 1. Rozwój zrównoważony - paradygmat czy nowa moda w naukach o zarządzaniu? (Agnieszka Leszczyńska)

Część II. Grupy przedsiębiorstw
Rozdział 1. Wielokrotne mandaty jako narzędzie zarządzania w grupach kapitałowych (Marek Pawlak)
Rozdział 2. Analiza DOM jako standard przy tworzeniu aliansów strategicznych (Bartosz Boćko)

Część III. Zasoby ludzkie
Rozdział 1. Psychologiczne i społeczne zasoby kapitału ludzkiego w zarządzaniu personelem (Adam Biela)
Rozdział 2. Poszanowanie praw podstawowych jako element zarządzania zasobami ludzkimi (Kinga Machowicz)
Rozdział 3. Podejście prakseologiczne do komunikowania się w organizacji jako propozycja nowego trendu w zarządzaniu (Magdalena Zalewska)
Rozdział 4. Zarządzanie przez kulturę organizacyjną jako sposób na rozwój potencjału pracowników (Agnieszka Marek)
Rozdział 5. Asertywność w zarządzaniu personelem (Anna Borawska)

Część IV. Szkolnictwo
Rozdział 1. Kierunki zmian w zarządzaniu systemem kształcenia humanistycznego na poziomie studiów wyższych w Polsce w drugim dziesięcioleciu XXI w. (Witold Kołbuk)
Rozdział 2. Współczesne zarządzanie w szkole (Ewa Augustyniak)

Część V. Zmiany
Rozdział 1. Innowacje organizacyjne w zarządzaniu - benedyktyński model zarządzania sobą i organizacją (Wojciech Giergiel)
Rozdział 2. Bariery i psychospołeczne uwarunkowania procesów uczenia się organizacji (Katarzyna Czop)
Rozdział 3. Adaptacyjność jako wyzwanie współczesnych społeczeństw i organizacji (Kalina Grzesiuk)

Część VI. Otoczenie przedsiębiorstwa
Rozdział 1. Public relations jako strategiczny element zarządzania przedsiębiorstwem (Agnieszka Stolarska)
Rozdział 2. Strategie zarządzania społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa (Grzegorz Zasuwa)

Część VII. Metody i narzędzia
Rozdział 1. Zaufanie jako istotny czynnik powodzenia realizacji projektów wdrożeń systemów informatycznych klasy ERP (Bartosz Wachnik)
Rozdział 2. Nowoczesne metody i narzędzia pracy z klientem w dystrybucji ubezpieczeń na życie (Judyta Przyłuska)
Rozdział 3. Wpływ sekurytyzacji na powstanie kryzysu finansowego i jej przyszłość w nowej rzeczywistości (Joanna Niewiadoma)
Rozdział 4. Czynniki stymulujące rozwój Knowledge Process Outsourcing (KPO) (Anna Sośnicka-Łajczak)
Rozdział 5. System ekozarządzania i auditu EMAS (Dorota Krupnik)

Noty o autorach

9788377020890