Lewy baner

Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Psychologiczna analiza zjawiska i jego osobowościowych uwarunkowań

Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Psychologiczna analiza zjawiska i jego osobowościowych uwarunkowań

31,50 zł
Brutto
Ilość
Obecnie brak na stanie

Stanisława Tucholska
ISBN:
978-83-7363-824-2
Stron: 266
Format: B5
Rok wydania: 2009 (wydanie II poprawione)


SPIS TREŚCI

WSTĘP

Rozdział 1. PSYCHOLOGICZNE KONCEPCJE WYPALENIA

Wprowadzenie
1.1. Masłach koncepcja wypalenia jako kryzysu zawodowego
1.2. Pines egzystencjalna koncepcja wypalenia
1.3. Chernissa koncepcja wypalenia jako braku kompetencji
1.4. Golembiewskiego koncepcja wypalenia jako ukrytego procesu
1.5. Edelwicha i Brodsky'ego koncepcja wypalenia jako narastającego rozczarowania
1.6. Schaufelego i Enzmanna ogólny model wypalenia
Podsumowanie


Rozdział 2. Z BADAŃ NAD UWARUNKOWANIAMI I KORELATAMI WYPALENIA

Wprowadzenie
2.1. Współzmienność między stresem zawodowym a wypaleniem
2.2. Psychospołeczne determinanty i korelaty wypalenia
2.2.1. Zmienne socjodemograficzne jako modyfikatory wypalenia
2.2.2. Zmienne osobowościowe i indywidualne jako modyfikatory wypalenia
2.3. Zmienne związane z pracą i organizacją jako modyfikatory wypalenia
Podsumowanie


Rozdział 3. STRES I WYPALENIE W ZAWODZIE NAUCZYCIELA

Wprowadzenie
3.1. Rola zawodowa nauczyciela i trudności związane z jej realizacją
3.2. Stan badań nad stresem zawodowym u nauczycieli
3.3. Stan badań nad wypaleniem u nauczycieli
Podsumowanie


Rozdział 4. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH

4.1. Problem i hipotezy badawcze
4.2. Charakterystyka stosowanych metod badawczych
4.2.1. Kwestionariusz Wypalenia Zawodowego C. Masłach
4.2.2. Skala Stresu Nauczycielskiego S. Tucholskiej
4.2.3. Kwestionariusz Radzenia Sobie ze Stresem S. Folkman i R. Lazarusa
4.2.4. Kwestionariusz Poczucia Bezpieczeństwa Z. Uchnasta
4.2.5. Skala Prężności Ego J. Błocka
4.2.6. Arkusz Samopoznania R. B. Cattella
4.2.7. Kwestionariusz Agresji A. Bussa i M. Perry'ego
4.2.8. Test Przymiotnikowy ACL H. G. Gougha i A. B. Heilbruna
4.3. Charakterystyka badanej populacji


Rozdział 5. ANALIZA WYNIKÓW BADANIA ZESPOŁU WYPALENIA ZAWODOWEGO

5.1. Charakterystyka zespołu wypalenia zawodowego w całej grupie badanych
5.1.1. Struktura wewnętrzna zespołu wypalenia zawodowego
5.1.2. Zespół wypalenia zawodowego a zmienne socjodemograficzne
5.2. Charakterystyka grup o różnym poziomie wypalenia zawodowego
5.2.1. Kryteria wyodrębnienia grup skrajnych
5.2.2. Rozkład zmiennych socjodemograficznych w grupach skrajnych
5.3. Charakterystyka grup o różnym typie wypalenia zawodowego
5.3.1. Kryteria wyodrębnienia grup homogenicznych
5.3.2. Rozkład zmiennych socjodemograficznych w grupach o różnym typie wypalenia


Rozdział 6. PSYCHOLOGICZNE KORELATY ZESPOŁU WYPALENIA ZAWODOWEGO

6.1. Zespół wypalenia zawodowego a poczucie bezpieczeństwa
6.2. Zespół wypalenia zawodowego a lęk
6.3. Zespół wypalenia zawodowego a agresja
6.4. Zespół wypalenia zawodowego a prężność ego i prężność osobowa
6.5. Zespół wypalenia zawodowego a koncepcja siebie
6.6. Zespół wypalenia zawodowego a stres
6.7. Zespół wypalenia zawodowego a radzenie sobie ze stresem
6.8. Psychologiczne determinanty wypalenia zawodowego u nauczycieli - ku syntezie


Rozdział 7. PSYCHOLOGICZNE KORELATY TYPÓW WYPALENIA SIĘ W PRACY ZAWODOWEJ

7.1. Porównanie grup pod względem poczucia bezpieczeństwa
7.2. Porównanie grup pod względem lęku
7.3. Porównanie grup pod względem agresji
7.4. Porównanie grup pod względem prężności ego i prężności osobowej
7.5. Porównanie grup pod względem koncepcji siebie
7.6. Porównanie grup pod względem stresu
7.7. Porównanie grup pod względem radzenia sobie ze stresem
Podsumowanie


Rozdział 8. DYSKUSJA WYNIKÓW I PODSUMOWANIE

8.1. Psychologiczne uwarunkowania wypalenia
8.2. Sposoby psychologicznego funkcjonowania badanych w zawodzie pedagoga
8.3. Weryfikacja hipotez
8.4. Implikacje płynące z badań

SUMMARY
BIBLIOGRAFIA
ANEKSY

9788373638242