Lewy baner

Zaburzenia interfejsu przyjemności. Performatywność współczesnej wypowiedzi artystycznej na przykładzie grupy Rozdzielczość Chle

Zaburzenia interfejsu przyjemności. Performatywność współczesnej wypowiedzi artystycznej na przykładzie grupy Rozdzielczość Chle

42,00 zł
Brutto
Ilość

Grzegorz Jędrek
ISBN:
978-83-8061-930-2
Stron: 204
Format: B5
Rok wydania: 2021



SPIS TREŚCI

I. Zagadnienia wstępne
1. Punkt zero
2. Uwagi wstępne albo "zrobić owo coś". Zakres, temat i styl badań
Podsumowania i wnioski

3. Między semiotyką, performatyką a literaturą cyfrową. Stan badań
3.1. Badawcze zastrzeżenia
3.2. Rekonstrukcja mapy myśli
3.3. Lekcja z macluhanizmu
3.4. Miejsce, czyli obecny punkt odniesienia
3.5. Literatura cyfrowa. Pierwsza definicja
Podsumowania i wnioski


II. Mapowanie zmian
1. 02, 09, 11, 12&nbsp- Próba wyznaczenia daty przełomowej dla poezji XXI wieku
1.1. Grupy indywidualistów i atomizacja
1.2. Język, siostrzeństwo, polityka, cybernetyka jako formy wspólnoty
1.3. Wobec siebie, wobec mistrzów, wobec kanonu
Podsumowania i wnioski

2. Zmiana nośnika czy zmiana systemu? O dwóch manifestach, jednej rewolucji i cyberpoezji
2.1. Neolingwiści i cybernetycy
2.2. Manifestacje i manifesty
2.3. Cyfrowa rewolucja
2.4. Centralna rola peryferii
2.5. Czas i aktualność
2.6. Kwestie autorskie i kwestie produkcyjne
2.7. Język i media
2.8. Tchnienie filozofów i duch w maszynie
2.9. Od świata jako informacji do remiksu rzeczywistości
2.10. Kopie i własność
2.11. Zmiana nośnika jest zmianą systemu
Podsumowania i wnioski

3. ANT, remediacja, antyśrodowisko - sztuka i media
3.1. Nie zaczynać od tekstu (ANT)
3.2. Nie zaczynać od literackości (ANT)
3.3. Zauważyć zmianę medium (remediacja)
3.4. Zrozumieć jak antyśrodowisko ratuje nas przed ciosami środowisk
Podsumowania i wnioski


III. Konieczność performatyki
1. Teksty uruchamiane. Koncepcje performatywne w badaniu poezji cybernetycznej Leszka Onaka
1.1. Działanie i ruch w poezji cybernetycznej
1.2. Cyfrowy performance poetycki i performatywność poezji cyfrowej
1.3. Deus ex machina
1.4. Interfejs przyjemności
Podsumowania i wnioski

2. Rekapitulacja i reinterpretacja. Performatywność współczesnej wypowiedzi artystycznej
2.1. Warunki wstępne
2.2. Jak opisać przeskok cyfrowy?
2.3. Jak opisać działanie twórcze?
2.4. Sprzężenie zwrotne
Podsumowania i wnioski


IV. Zaburzenia interfejsów kulturowych
1. Od cyberpoetów do robotów wielofunkcyjnych. Multimedia, kod i interfejsy kulturowe
1.1. Wiele mediów, wiele zmysłów
1.2. Językowa sztuka nowych mediów
1.3. Interfejsy i operacje na danych
Podsumowania i wnioski

2. Interfejsy i ich zaburzenia. Performatywność wypowiedzi artystycznych grupy Rozdzielczość Chleba w wymiarze społeczno-kulturowym
2.1. Patainstytucja. Zaburzenie instytucji literackich
2.2. Władza interfejsów. Zaburzanie interfejsów władzy
2.3. "Ciernisty idiotyzm". Zaburzanie tradycji literackiej
2.4. Sukcesizm i cyberżulerstwo. Zaburzanie stosunków społecznych
2.5. Sztuka zaburzania języków nowych mediów
Podsumowania i wnioski


V. Poza tekstocentryzm

Bibliografia

Streszczenie

Disorders of the Pleasure Interface. Performativity of Contemporary Artistic Statement on the Example of the Group Rozdzielczos?c? Chleba (Summary)

9788380619302
27 Przedmioty