

Agnieszka Jarosz
ISBN: 978-83-8061-608-0
Stron: 374
Format: B5
Rok wydania: 2019
SPIS TREŚCI
WSTĘP
Część I
W KRĘGU SŁOWA I GESTU
Rozdział I: SŁOWO
1. Słowo jako kategoria centralna
2. Obrazowanie
3. Leksyka i stylizacja
4. Biblizmy
5. Warstwa brzmieniowa
6. Słowo teatralne
Rozdział II: AKUSTYKA
1. Ksiądz Marek a formy muzyczne
2. "Słyszysz pieśni - oto z pola/ Rycerze [...] wracają./ Mam taką harfę Eola" (VI, 29)
3. Metaforyka akustyczna i efekty dźwiękowe związane z natężeniem głosu ludzkiego
4. Odgłosy natury
5. Znaki okoliczności (bitwa, pożar, zgiełk, bicie dzwonów)
6. Kontrapunkt dźwiękowy
7. "Słuchać"
Rozdział III: RUCH I GEST
Rozdział IV: MIMIKA
Część II
W KRĘGU ZNAKU SCENICZNEGO
Rozdział I: PRZESTRZEŃ
1. Mikrokosmos sceniczny
2. Makrokosmos teatralny
2.1. Makrokosmos realny
2.2. Sny i wizje
Rozdział II: ŚWIATŁO
1. Didaskalia
2. Ciemność
3. Semantyka i rola (oświetlającego i świecącego) światła mikro- i makrokosmosu
4. Światło a słowo poetyckie
5. Światło w prezentacji innych znaków teatralnych
Rozdział III: KOSTIUM
Rozdział IV: REKWIZYT
ZAKOŃCZENIE
APPROACHING MYSTICAL-GENESIS THEATRE. FATHER MAREK BY JULIUSZ SŁOWACKI. SUMMARY
BIBLIOGRAFIA
INDEKS OSÓB