
Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie. Teoria i implikacje praktyczne
red. Barbara Borowska, Marta Buk-Cegiełka
ISBN: 978-83-8061-763-6
Stron: 248
Format: B5 (oprawa twarda)
Rok wydania: 2019
Spis treści
Wprowadzenie (Barbara Borowska, Marta Buk-Cegiełka)
Introduction (Barbara Borowska, Marta Buk-Cegiełka)
CZĘŚĆ I
INSPIRACJE DYDAKTYCZNE W EDUKACJI ELEMENTARNEJ - WYBRANE PROBLEMY PRAKTYKI SZKOLNEJ
Rozdział 1. Rozdział 1. Infant schools in Italy. From Agazzi’s model to the Integrated System of Education 0-6 (Andrea Dessardo)
1.1. Introduction
1.2. Afterwar
1.3. The last decades
 
Rozdział 2. Podnety antropologickej teórie Márie Montessoriovej pre riešenie
závažných problémov školskej výchovy v súčasnosti (Mária Matulčíková)
2.1. Úvod
2.2. Filozofia pohybu
2.3. Pohyb a sloboda
2.4. Pohyb a inteligencia
2.5. Pohyb a sociálny a morálny život
2.6. Pedagogika pohybu
2.7. Záver
Rozdział 3. Correction de la prononciation de la voyelle [oe] en français selon la méthode verbo-tonale - proposition d’activités pour les apprenants et les enseignants polonais dans l’éducation précoce (Bozena Billerey, Barbara Borowska)
3.1. Introduction
3.2. Méthode de correction de la prononciation efficace
3.3. Proposition d’activités pédagogiques : exemple de la correction
de la voyelle [oe]
3.4. Conclusion
Rozdział 4. Świadomość i ekspresja kulturalna jako jedna z kompetencji kluczowych we wczesnoszkolnej edukacji muzycznej na przykładzie modelu nowosądeckiego (Bożena Raszke, Grażyna Enzinger)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Kompetencje muzyczne wobec umiejętności kluczowych
4.3. Zakres kompetencji muzycznych
4.4. Praktyczne podstawy kształtowania kompetencji muzycznych
4.5. Podsumowanie
Rozdział 5. Elementy pedagogiki cyrku w procesie stymulacji rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym (Anna Śliwińska)
Rozdział 6. Preschool and prospective preschool teachers’ knowledge of 2-D and 3-D geometric figures (Dorit Patkin, Zvia Markovits)
6.1. Theoretical background
6.1.1. Geometry - theory and practice
6.1.2. Importance of teaching geometry at young age
6.1.3. Geometry in preschool
6.2. Methodology
6.2.1. Research aim and research method
6.2.2. Research Population
6.2.3. Research instrument
6.3. Findings
6.3.1. Definition of 2-D and 3-D Figures
6.3.2. 2-D figures - triangle and rectangle
6.3.3. 3-D figures - cuboid and pyramid
6.3.4. Identification and Naming of 2-D and 3-D Figures
6.4. Identification of a square in different positions and relation
of inclusion between a rectangle and square
6.5. Discussion, Conclusions and Recommendations
6.6. Disclosure statement
Rozdział 7. Wykorzystanie metody Marii Montessori w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (Magdalena Jabłońska)
7.1. Wstęp
7.2. Zaburzenia ze spektrum autyzmu
7.3. Podstawowe założenia metody Marii Montessori
7.4. Możliwości wykorzystania metody Marii Montessori
w terapii dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych (ASD)
7.5. Komunikacja a metoda Marii Montessori
7.6. Zachowania społeczne a metoda Marii Montessori
7.7. Rozwój zmysłowy a metoda Marii Montessori
7.8. Czynności życia codziennego a metoda Marii Montessori
7.9. Podsumowanie
Rozdział 8. Sposoby rozwijania zainteresowań informatycznych uczniów w wieku wczesnoszkolnym (Maciej Celiński)
8.1. Wstęp
8.2. Pojęcie \"zainteresowania\""
8.3. Technologia informacyjna jako aspekt życia codziennego
8.4. Sposoby rozwijania zainteresowań informatycznych wśród uczniów w wieku wczesnoszkolnym
8.5. Funkcje nauczyciela w kształtowaniu zainteresowań uczniów
8.6. Podsumowanie