

Margdalena Marzec-Jóźwicka
ISBN: 978-83-8061-645-5
Stron: 510
Format: B5
Rok wydania: 2018
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I: INDYWIDUALIZACJA W TEORII DYDAKTYCZNEJ
Rozdział 1. Istota indywidualizacji
1.1. Zasada indywidualizacji w tradycji dydaktycznej i współcześnie
1.2. Przegląd znaczeń terminu indywidualizacja
1.3. Indywidualizacja w dyskursach dydaktycznych
1.4. Rodzaje indywidualizacji
1.5. Wnioski i spostrzeżenia na temat indywidualizacji
Rozdział 2. Polska szkoła wobec indywidualizacji
2.1. Ogólna charakterystyka celów badań oraz metod badawczych
2.2. Miejsce indywidualizacji w dokumentach ministerialnych
2.3. Wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród nauczycieli polonistów
2.4. Wnioski z obserwacji lekcji w lubelskich liceach
2.5. Indywidualizacja cząstkowa a indywidualizacja pełna - próba porównania
Rozdział 3.Przegląd głównych pojęć związanych z indywidualizacją
3.1. Diagnozowanie
3.2. Dostosowanie
3.3. Różnice
3.4. Podmiotowość
3.5. Motywacja
3.6. Kompetencje nauczyciela
CZĘŚĆ II: INDYWIDUALIZACJA W POLONISTYCZNYM PROCESIE DYDAKTYCZNYM
Rozdział 1. Założenia koncepcji autorskiej
1.1. Teoria modelu zadaniowego indywidualizacji
1.2. Modele kształcenia polonistycznego
1.3. Cele edukacji polonistycznej
1.4. Formy zadań/ metody kształcenia
1.5. Rodzaje inteligencji
1.6. Sposoby nabywania wiedzy
1.7. Style myślenia
1.8. Dysfunkcje
1.9. Zdolności i umiejętności
1.10. Zainteresowania
Rozdział 2.Indywidualizacja zadaniowa w praktyce szkolnej
2.1. Wprowadzenie
2.2. Makbet Williama Szekspira
2.3. Nie-Boska komedia Zygmunta Krasińskiego
2.4. Chłopi, tom 1 Władysława Reymonta
2.5. Pan Brunona Schulza
2.6. Poezja Stanisława Grochowiaka
2.7. Imię róży Umberto Eco
2.8. Podsumowanie
Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Indeks osobowy