

red. Agata Seweryn, Maria Joanna Gondek
ISBN: 978-83-8061-339-3
Stron: 358
Format: A5
Rok wydania: 2016
SPIS TREŚCI
Uwagi wprowadzające
Roman Dąbrowski
O znaczeniu kategorii retorycznych w klasycystycznej teorii epopei
Aleksandra Norkowska
Król-Ciołek. Retoryka w służbie okazjonalnej Muzy
Magdalena Bober-Jankowska
"Miasto duże, piękne i porządne, [...] koronacją cesarzów sławne". Retoryczny kształt deskrypcji miast w oświeceniowych dziennikach podróży
Klara Leszczyńska-Skowron
Przekłady ze "Spectatora" pióra Krasickiego
Maria Joanna Gondek
Koncepcja wstępnych ćwiczeń retorycznych w "O wymowie i stylu" Stanisława Kostki Potockiego
Michał Rozmysł
Euzebiusz Słowacki jako retor. Rekonesans
Magdalena Patro-Kucab
Uwagi na temat listu-rozmowy (na marginesie korespondencji Alojzego Felińskiego z Michałem Wyszkowskim)
Wojciech Kaliszewski
Leon Borowski i Adam Mickiewicz - dwa głosy wileńskiej szkoły krytycznej
Ewa Hoffmann-Piotrowska
Romantyczne przepowiadanie Andrzeja Towiańskiego
Agata Seweryn
Samuel Zborowski contra Kanclerz Zamoyski, czyli retoryka w zaświatach
Ewangelina Skalińska
Ironia liryczna Norwida
Bernadetta Kuczera-Chachulska
Retoryczność i to co liryczne (estetyczne)
Dariusz Seweryn
Topos i mit. Uwagi wstępne
Jakub Chachulski
Retoryczność muzyki i retoryka muzyczna. Dźwiękowa oracja jako postulat estetyczny i rzeczywistość historyczna
Grażyna Filip
O językowych wykładnikach przekonywania widzów w recenzjach ekranizacji literatury XVIII i XIX wieku
Marek Piechota
Retoryka pisania o "Zemście" Aleksandra Fredry z uwzględnieniem kategorii odbiorcy