Lewy baner

Edukacja polonistyczna w dobie dygitalizacji

Edukacja polonistyczna w dobie dygitalizacji

29,00 zł
Brutto
Ilość

Aleksandra Dziak
ISBN:
978-83-7702-554-3
Stron: 258
Format: B5
Rok wydania: 2012


SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Co to jest e-kształcenie?
1.1. Edukacja na odległość - nazewnictwo i definicje
1.1.1. Chaos terminologiczny
1.1.2. Próba zdefiniowania zjawiska edukacji na odległość oraz e-kształcenia
1.2. Od kształcenia korespondencyjnego do e-kształcenia
1.2.1. Geneza e-kształcenia (do XIX wieku)
1.2.2. Wiek XX - radio, telewizja i komputer w edukacji na odległość
1.2.3. Przełom wieków XX i XXI - nowe media w służbie edukacji
1.3. Podstawy prawne e-kształcenia w Polsce
1.3.1. Uwarunkowania prawne edukacji na odległość w formach kształcenia szkolnego
1.3.2. Uwarunkowania prawne edukacji na odległość w formach kształcenia pozaszkolnego
1.4. Podsumowanie

2. Psychologiczno-pedagogiczny wymiar e-kształcenia
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Przegląd strategii edukacyjnych w praktykach kształcenia na odległość
2.3. Współczesna teoria e-kształcenia
2.4. Nauczyciel w e-kształceniu - nowe role i kompetencje
2.5. Uczeń w e-kształceniu - nowa pozycja i cechy
2.6. Interakcje pedagogiczne między nauczycielem i uczniem w perspektywie współczesnych przemian cywilizacyjnych
2.7. Podsumowanie

3. Wybrane zjawiska literackie, kulturowe i językowe ery dygitalnej
3.1. Podstawa programowa wobec wyzwań ery dygitalizacji
3.2. Literackie teksty kultury w przestrzeni wirtualnej
3.2.1. Hipertekst jako składnik kultury XX i XXI wieku
3.2.2. Proza a nowe media
3.2.3. Poezja a nowe media
3.2.4. Dramat a nowe media
3.3. Pozaliterackie teksty kultury w przestrzeni wirtualnej
3.4. Wybrane zjawiska językowe jako efekt rozwoju nowoczesnych mediów elektronicznych
3.5. Podsumowanie

4. Proces dydaktyczny i jego elementy składowe w e-kształceniu polonistycznym
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Zasady dydaktyczne
4.3. Formy organizacyjne pracy
4.4. Metodyka
4.4.1. Metody asymilacji wiedzy
4.4.2. Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy
4.4.3. Metody eksponujące wartości
4.4.4. Metody praktyczne
4.5. Środki dydaktyczne
4.6. Ocenianie
4.7. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

9788377025543
91 Przedmioty